kan CD rom niet lezen iets met emulation

Status
Niet open voor verdere reacties.

ingekaman

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 aug 2005
Hallo,

Ik heb een spel geinstalleerd dat ging allemaal goed, maar nu wil ik het opstarten krijg ik de melding dat er sprake is van emulation of the CD/DVDrom en dat ik deze programma's moet afsluiten of verwijderen alvorens ik het spel kan gebruiken.

Ik heb geen flauw idee wat emulatieprogramma's zijn en wat ik ermee moet. Ik heb dit probleem nog nooit eerder gehad met andere geinstalleerde programma's.

Kan iemand mij helpen?

MVG Inge

Heb je misschien alcohol120% als brandprogramma of heb je deamon tools geinstalleerd?

Probeer de game eens op een DVD / CD te branden. Dan onderstaand advies uitproberen en dan nogmaals proberen te installeren. (Ben alleen bang dat zonder emulatie software het niets wordt, maar goed, niet geschoten is altijd.......)

Software is beveiligd tegen kopiëren; zo ook dat spel waarschijnlijk. De beveiliging die daarvoor mogelijk gebruikt wordt, laat niet toe om CD- of DVD-emulatieprogramma's te gebruiken. De foutmelding die je aangeeft, wijst er op dat er zo'n programma geïnstalleerd staat op je pc. Die programma's laten toe dat je bepaalde spellen kunt opstarten en spelen zonder de originele cd-rom in de drive te moeten leggen.

Je kunt de DVD / CD gebruiken als je het emulatieprogramma's (tijdelijk) uitschakelt.
Er zijn veel emulatieprogramma's op de markt. De meest populaire zijn:
CloneCD, Alcohol120% en Alcohol 52%, DaemonTools, Paragon, OriginalCD-Emulator, SoftDisc, GameDrive, 7Tools, Virtual cd-rom.

Via 'Start/Uitvoeren/msconfig' kan je meteen zien welke software mee opstart en geeft je de mogelijkheid om deze eventueel tijdelijk uit te schakelen. Via het onderdeel "Software" in het "Configuratiescherm" kan je het emulatieprogramma definitief van de pc verwijderen mocht je dat willen.

Schakel de emulatiesoftware uit en installeer de game opnieuw (voor zover dat kan zonder emulatiesoftware)

Dank voor jullie reacties..

Het lag inderdaad aan CloneCD heb het programma verwijderd en nu doet het spel het wel.

Dank voor tip.

Groetjes Inge

Als je clone-cd opnieuw installeerd, moet je tijdens de installatie het vinkje weghalen bij virtuele drive.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan