Kan cd's niet booten op 2 de zelfde pc's.

Status
Niet open voor verdere reacties.

nubdienub

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2012
Hallo, ik heb hier thuis 2 desktop pc's staan van iemand anders die vroeg ik of er Windows7 op wou zetten (beide pc's, beide 1 hdd). Nu heb ik er een CD bij gekregen waar W7 op staat, maar als ik die cd in de cd speler (DVD drive) stopt vraagt hij niet of ik m wil starten vanaf de cd. Dit geldt voor beide pc's. Ik heb gekeken in de BIOS van beide pc's en in de boot priority staan de dvd drives gewoon bovenaan. Ik heb ook geprobeerd een andere cd (een bootable cd die ik eerder op een andere pc heb gebruikt) erin te stoppen maar ook bij die wil hij niet starten vanaf de cd. Nu heb ik van beide pc's de hdd's eruit gehaald en aangesloten in mijn pc, en vervolgens met de aangeleverde cd W7 geïnstalleerd, maar als ik die hdd's dan weer in die pc's stop dan kan hij die niet booten omdat hij de bootmanager(?) mist (missing bootmgr).

Wat kan ik vanaf dit punt doen om W7 geïnstalleerd te krijgen op beide pc's? Alvast bedankt.

De pc's:

11qijjn.jpg

dg2qnm.jpg

2yn2gzk.jpg

Zijn de computers relatief nieuw? Anders even kijken of je wel secure boot uit hebt staan en ondersteuning voor legacy systems/boot aan (beide in de bios).

Hij is niet bepaald nieuw maar ik heb ff gekeken naar die onderdelen en ik kan die niet vinden in de bios:

wklrmc.jpg

qnjpmg.jpg

Hoi,

Bij win 8 moet je soms uefi boot uitzetten misschien een optie om het even te proberen.

Ik heb het geprobeert met uefi enabled en disabled maar dat helpt helaas ook niet, het is win 7 trouwens.

Heb ondertussen een portable dvd drive gekocht van Samsung en daarmee kon ik wel de cd's afspelen, probleem opgelost dus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan