Kan Ceasar III niet installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

ceasar3

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 jan 2010
Dag,

Ik heb problemen met het installeren van Ceasar III (legale versie (Bestseller editie)).
Het is een oud spel uit 1998-2001.
Zodra ik de CD in mijn driver stop, verschijnt de setup knop genaamd Dvd-rw-station(E:)CEASAR3. Als ik er op wil klikken om de installatie te beginnen krijg ik een foutmelding met de inhoud: "E:/ is geen geldige Win32-toepassing"

Overigens heb ik Vista.
Wat moet ik doen?

Bij voorbaat bedankt,

Ceasar3

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=241158

had je al ff gegoogled?

en had je al via niewe taak starten geprobeerd? ( even kijken op je cd (rechtermuisknop en dan openen op de cd drive) wat je precies de install file (iets van setup of install. ofzo) endan die file name intypen bij ctr alt delete taakbeheer niewe taak startren) zou ook meten werken.

Laatst bewerkt:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=241158

had je al ff gegoogled?

en had je al via niewe taak starten geprobeerd? ( even kijken op je cd (rechtermuisknop en dan openen op de cd drive) wat je precies de install file (iets van setup of install. ofzo) endan die file name intypen bij ctr alt delete taakbeheer niewe taak startren) zou ook meten werken.

De mappenstructuur van de CD-rom bevat _SETUP.DLL
Dus ik ging naar taakbeheer, selecteerde Dvd-rw-station (E:) CEASAR3 -> klike nieuwe taak -> openen: _SETUP.DLL

Echter verschijnt er nu een foutmelding: Kan het bestand _SETUP.DLL niet vinden. Controleer of u de naam juist hebt ingevoerd en probeer het daarna opnieuw.

Doe ik iets verkeerd?

De bestanden van de CD-rom:

_sys1
_user1
data1
_INST32I.EX_
_ISDEL
_SETUP.DLL
autorun
autorun
bigcolls
C3
Ceasar3 (logo plaatje)
Ceasar 3 (blad met tandwieltje)
DATA.TAG
lang.dat
layout.bin
os.dat
Readme
Readme
setup
SETUP
SETUP
setup.ins
setup.lid
Sierra

Laatst bewerkt:
probeer eens niewe taak en dan browse en dan naar je cd drive browsen. enda kijken of er ook iets van een setup.exe of mischien staat er ook wel geen exe bij gewoon alle setup dingen evenproberen.tussen staat. maar heb je die link al bekeke? werkte dat niet? ow nee doe maar niet die is van windows xp kan vreemde gevolgen heebn

en ow ja die compatibiliteits modus: je moet op 1 van die setup bestanden (even kijken of ook ergens toepassing bij staat) even op rechter muisknop drukken en dan naar eigenschappen en dan naar compatabiliteit en dan aanvinken dit programma in combatibiliteits modus uitvoren en dan windows 98 aanvinken en eventueel (moet je even mee expirimenteren nog wat van die andere vinkjesaanvinken.

Laatst bewerkt:
Opgelost

Het probleem is opgelost. Het setup-bestand had ik toch kunnen vinden door de mappen zelf in te gaan. Ik heb het zo kunnen installeren. Toch vreemd dat autorun.exe het zelf niet doet. De gewone snelkoppeling doet het niet (geeft weer "is geen geldige win32 toepassing", maar die van "spelen" bij start wel.

mooi dat het nu werkt het kan komen door een andere windows installer ofzoeites maar heb je wat aan verhaal gehad?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan