kan client niet connecten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johnny Cage

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2007
Berichten
59
We zitten op school in een klas met een server en een aantal computers. Die staan allemaal in een domein, met users,...

Nu met één van de computers geraak ik niet in het domein. Als ik lokaal op de pc inlog en ik kijk bij de eigenschappen dan staat er wel dat hij lid is van het domein. De computernaam komt terug in de active directory. Heb de computernaam ook al eens aangepast en die verandert ook automatisch in ade active directory op de server. Alle netwerkinstellingen staan goed. Ik kan ook pingen naar de server. En met de account kan ik op alle andere pc's wel inloggen.


Iemand raad?
 
We zitten op school in een klas met een server en een aantal computers. Die staan allemaal in een domein, met users,...

Nu met één van de computers geraak ik niet in het domein. Als ik lokaal op de pc inlog en ik kijk bij de eigenschappen dan staat er wel dat hij lid is van het domein. De computernaam komt terug in de active directory. Heb de computernaam ook al eens aangepast en die verandert ook automatisch in ade active directory op de server. Alle netwerkinstellingen staan goed. Ik kan ook pingen naar de server. En met de account kan ik op alle andere pc's wel inloggen.


Iemand raad?

Ten eerste: kun je het ook beetje beter onschrijven wat nou percies het probleem is? Ten tweede: Alles is goed, je zit in het netwerk (omdat jij zegt dat die in de AD zit) is het probleem dat je niet kan inloggen? En dat je bij gebruikersinstellingen blijft hangen?

Groeten KingShift
 
Ik kan niet inloggen. Bij het inlogscherm kan ik niet inloggen in het domein.

als ik inlog lokaal op de pc, niet in het domein dus (bij uitrolmenuutje) dan gaat het wel. via lokale gebruiker dan. En zie ik bij de eigenschappen van "deze computer" dat ik lid ben van het domein enzovoort.
 
Laatst bewerkt:
Allemaal Xp Pro of ook Home?

In de dropdown box zie je dus het domein niet staan?
 
XP PRO. ik zie in het uitrolmenu het domein wel staan. net als bij de anderen. alleen kan ik op die pc niet inloggen.
 
XP PRO. ik zie in het uitrolmenu het domein wel staan. net als bij de anderen. alleen kan ik op die pc niet inloggen.

maat wat kan je nou percies niet waar stopt die? en maak op je server eens een nieuwe gebruiker aan en log daar mee met je client in op de server
 
als ik de user en pass van de administrator ingeef en druk op enter geeft hij onmiddelijk foutmelding:

"Windows kan geen verbinding met het domein maken. ofwel omdat de domeincontroller niet werkt of niet beschikbaar is, of omdat de computeraccount niet is gevonden. Probeer nogmaals opnieuw. neem contact op met systeembeheerder voor hulp."
 
Zie je nog meldingen in de eventviewer?

Staan de DNS-instellingen wel correct, dus dat ze verwijzen naar de DNS-server van je domein, waarschijnlijk je DC?

Kan je, lokaal ingelogd naar de volgende share: \\<servername>\NETLOGON
 
Wat je ook eens kunt proberen is de pc uit het domein te halen en opnieuw in het domein te brengen (doen op de pc)
 
Zie je nog meldingen in de eventviewer?

Staan de DNS-instellingen wel correct, dus dat ze verwijzen naar de DNS-server van je domein, waarschijnlijk je DC?

Kan je, lokaal ingelogd naar de volgende share: \\<servername>\NETLOGON

1- Waar vind ik die eventviewer?
2- De DNS staat op automatisch. Net als op de computers waar het wel gaat.
3- Die NETLOGON werkt. ik krijg dan inlogscherm, log in met account en ik zei de mappen op de server.

Maar via het gewone inlogscherm gaat het niet.
 
1- Waar vind ik die eventviewer?
2- De DNS staat op automatisch. Net als op de computers waar het wel gaat.
3- Die NETLOGON werkt. ik krijg dan inlogscherm, log in met account en ik zei de mappen op de server.

Maar via het gewone inlogscherm gaat het niet.

Ik werk momenteel met een duitse versie dus ik weet zo niet die lettelijke veralling maar onder administrator of systeembeheerder is eventviewer
 
In de logboeken op de server staat er bij systeem telkens een error wanneer ik wil inloggen.

-> Kan het tot stand brengen van de sessie vanaf computer <computernaam> nier verifiëren. De namen van de accounts waarnaar in de beveiligingsdatabase wordt verwezen zijn: <computernaam>$ Fout: toegang geweigerd.

die $ teken staat er echt achter
 
Dan zou ik m@rio zijn advies eens opvolgen, dan wordt het computer-account opnieuw aangemaakt, en zou het beter moeten gaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan