Kan dat, een gebeurtenis "Before Copy"?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frits123

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2008
Ik dacht niet dat er een gebeurtenis in excel VBA die gestart wordt door een cel te kopieëren. Ik zoek een "work around" om zelf zo'n gebeurtenis Before Copy te laten afwikkelen.

De gebeurtenis moet zelfstandig starten zodra het klembord gevuld wordt.

Wie helpt mij op weg?:rolleyes:

Ik wil een macro starten zodra het klembord wordt gevuld door de actie kopiëren.

Is een herhaling van je eerste post en geen antwoord op mijn vraag.

De macro die ik wil starten moet een vlak van kleur laten veranderen als het klembord is gevuld en later weer naar de oude kleur laten switchen als het klembord weer leeg is.

Het voert te ver om alle achtergronden van de het gehele programma in deze vraag op te nemen.

Bedankt René,
hier kan ik inderdaad wat mee.

Het lukt niet om er echt een Before_Copy_gebeurtenis van te brouwen, maar het is al heel prettig om gewoon met vba in het ClipBoard te kunnen komen.

Wat aardig toch dat mensen bereid zijn hun (vba)kennis op het internet te laten zien.

Ik heb de oplossing gevonden bij de volgende site: http://www.vbaexpress.com/kb/getarticle.php?kb_id=168

De kopieerknop van Excel wordt aan een macro gelinkt en daarmee kunnen instructies aan de kopieerknop worden "gehangen". Bij het afsluiten van de applicatie moet de verbinding met de macro in elk geval weer worden verbroken anders gaat het kopiëren mis in andere applicaties.

Daarvoor is de reset-macro aanwezig en deze kan bijvoorbeeld worden opgenomen in een macro WorkbookBeforeClose.

Het zal echter ooit een keer mis gaan, bijvoorbeeld door een harde stop van de pc. Dan is de copyfunctie niet gereset en weet de gewone gebruiker niet wat er met zijn pc aan de hand is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan