Dat is een melding die ik verder niet ken; hij klinkt inderdaad serieus. Ik zou gelijk een nieuwe database maken, en daarin eerst alle tabellen, queries, formulieren en rapporten in importeren. Dan heb je de basis alvast veilig gesteld. Van die db maak je dan een kopie, zodat je een versie hebt waarmee je kunt experimenteren, en je toch snel kunt terugvallen op de basisversie.
Probeer, als je niet weet waarom de db is gecrasht, vervolgens elke keer één module te importeren, en kijk of de db nog werkt. Er vanuit gaande dat je meer dan één module hebt uiteraard, bij 1 module ben je snel klaar. Eventueel weer steeds een backup maken van de laatste werkende versie, zodat je snel terug kunt. Als je mazzel hebt, kun je alles importeren, en doet de db het zoals je gewend was. Een redelijk grote kans overigens; ik heb op die manier al menig database weer aan de praat gekregen.
Als er een defecte module in blijft zitten, dan is het te hopen dat je nog weet wat daar in stond. In het ergste geval zul je wat procedures opnieuw moeten maken. Overigens kan het probleem ook in een formulier zitten, want daar gebruik je vermoedelijk ook VBA in. Dus ook opletten bij het importeren van de formulieren (en rapporten).