Kan de harde schijf van een Mac worden overgezet naar een Windows pc?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dorien7

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2002
Na diefstal van een iMac is de externe schijf met backup op Time Machine gelukkig achtergebleven. Is het mogelijk om deze over te zetten op een Windows pc? Het gaat om bestanden, foto's en mail.

Dank voor de reactie mrmusic. Ik bedoel inderdaad zoiets, maar toch een beetje anders. Het gaat erom de harde schijf van een Mac te kopieëren naar een Windows pc met behoud van de bestanden, zodat deze verder op de Windows pc kunnen worden gebruikt. In het artikel staat dat alles van de schijf verdwijnt als je deze op Windows wilt gaan gebruiken en dat is niet de bedoeling. Of zie ik het niet goed?

Ik lees in de door mij gegeven link o.a. het volgende:

HFSExplorer vindt automatisch de schijven die met HFS+ geformatteerd zijn en opent ze. Vervolgens kun je de bestanden die daarop staan naar je Windows pc kopiëren.

HFSExplorer kan alleen bestanden lezen. Je kunt dus geen bestanden aanpassen of wissen of van je Windows-pc naar je Mac-schijf overzetten

Ja, nu zie ik het, had ik het toch niet goed begrepen. Mag ik dan toch nog een vraag stellen? Op de MAC-schijf staat niet het programma HFSExplorer. Kan ik dat met de Windows pc erop zetten? Of eventueel de schijf aan een andere MAC koppelen en dan downloaden naar de externe disk?
En als het eenmaal op de Windows pc staat, kun je dan wel wat met de bestanden doen, of blijft het alleen lezen?

Sorry, ik heb intussen wel het een en ander geleerd, maar dit is nog net een stap te ver.

Maakt niets uit, maar het nog een keer goed lezen van de tekst uit mijn linkje maakt het redelijk duidelijk:

Op de WINDOWS pc waaraan je de harddisk gaat hangen, installeer je HFSExplorer.
Koppel de HSF+-geformateerde Mac-schijf aan je Windows pc. Daarna open je HFSExplorer en klik je op File > Load File System From Device. HFSExplorer vindt automatisch de schijven die met HFS+ geformatteerd zijn en opent ze. Vervolgens kun je de bestanden die daarop staan naar je Windows pc kopiëren.

:D Helemaal duidelijk nu, dank je wel. Fijn weekend.

Graag gedaan en ook fijn weekend.

Laat nog even weten of het gelukt is!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan