Kan de opgegeven module niet vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bokke

Gebruiker
Lid geworden
31 dec 2003
Ik heb vraagjuh..

Ik heb een goed werkend systeem alleen m'n geluid doet de laatste tijd wat raar. Voorheen werkte alles perfect alleen krijg ik nu bij het opstarten (van mijn desktop etc.) de melding "kan de opgegeven module niet vinden" Waarna er geen klein speakertje komt op m'n taakbalk.

'k heb een onboard geluidskaart gloof ik. IIG 'k heb de cd-rom van m'n moederbord geinstalleerd (waarop dus de drivers te weten: C-Media AC97 Audio Device (op een AMD MSrock moederbord)

Nu heb ik nog geen steeds geluid op geen enkele manier.. wie helpt/weet meer!! :confused:

Staat er een vraagteken bij apparaatbeheer?
heb je nieuwste drivers gedownload voor je geluidskaart en geinstalleerd?

Er staan geen vraagtekens bij de C-media. Er staat wel een vraagteken bij "onbekende apparaten"

De drivers van die c-media komen van die cd-rom en daar zitten geen fouten in voor de rest.

misschien ff extra: 'k heb windows 2k

Klik eens met je rechte muisknop op dat onbekende apparaat. Klik op eigenschappen en vervolgens op het tabblad Stuurprogramma's. Volg de wizard en selecteer de optie Zoeken naar een geschikt stuurprogramma voor dit apparaat. Klik op volgende en kies dan voor Windows Update. W2000 gaat nu automatisch op het internet opzoek naar de juiste/nieuwe drivers. Succes

Als ik deze stappen volg (van raymond-hubertu) dan krijg ik nog steeds dat er geen stuurprogramma kan worden gevonden (ook niet in de windows update) :confused:

Doe dat "onbekend apparaat" verwijderen en start dan de computer opnieuw op.

Heb ik gedaan en nu krijg ik bij het opstarten de wizzard nieuwe hardware gevonden. Als ik die volg worden er weer geen stuurprogramma's gevonden voor het "onbekende apparaat"

weird toch!

Echt niemand enig idee hoe ik weer m'n geluid terug kan krijgen :(

'k heb tijdje nix van me laten horen.. dat is omdat ik m'n pc gewoon helemaal geformateerd heb...

't schoot maar nix op met het oplossen van mijn 'no sound' problem dat ik maar helemaal overnieuw begonnen ben.

Nu heb ik weer geluid (eindelijk) zij het wel dat het behoorlijk zacht is. Zou dit kunnen liggen aan de capaciteit van m'n geluidskaart want echt hard is het niet te noemen. M'n schuifjes staan overal volle bak open dus daar ligt het niet aan.

Is er een mogelijkheid om het volume wat up te boosten? Via een of ander progje?

groetz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan