Kan de router niet meer benaderen...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pavanos

Verenigingslid
Lid geworden
29 dec 2003
Hallo, wanneer ik op m'n Sitecom WL 114-54G router wil inloggen - door invoer van het IP adres in Internet Explorer 6.0 - dan krijg ik op het scherm de mededeling Unauthorized te zijn. Tóch is die router via dàt adres op dié PC (met XP home, ZoneAlarm en AVG Free 7.0) ingesteld.
Wanneer ik nu op m'n wireless laptop dat adres invoer, dan vlieg ik wel inmiddellijk het Sitecom configuratiescherm binnen.
Maar dààr durf ik natuurlijk via de draadloze laptop niets te wijzigen uit angst de router helemaal nooit meer te kunnen bereiken. Wie weet raad?

Alvast hartstikke bedankt en een groet van,
Pavanos

Probeer het eens zonder zonealarm en antivirus software.
Mischien dat die ervoor zorgen dat het niet mag.

Of zet je ip instellingen op auto ip zodat je automatisch een nieuwe ip krijgt na opstarten als dit al niet zo is.
Er kan zo zijn dat de DNS naam vd pc als gevaarlijk wordt gezien in de router en dan is het moeilijk om deze te bereiken.

Haai JJW, bedankt voor je reactie, maar ik heb toevallig vanavond nog geprobeerd of "het helpt" de firewall uit te schakelen... zonder resultaat en daarna ook nog eens de virusscanner... Ook de "Geschiedenis" is verwijderd, alle Cookies weggegooid en al ontelbare malen op de knop Vernieuwen gedrukt, maar ik blijf Unauthorized.
Maar wat bedoel je met "je ip instellingen op auto ip zodat je automatisch een nieuwe ip krijgt na opstarten"? De PC ?
In afwachting de groetjes en bedankt
Pavanos

Ga naar de instellingen van je netwerk en kies voor tcp/ip instellingen, dan ga je naar eigenschappen en kijk je of aangevinkt staat de optie automatisch ip verkrijgen.
Zo niet doe je dit en herstart je de pc.
Daarna nogmaals proberen de router te benaderen.

Beste JJW bedankt voor je uitleg, ik begreep niet meteen waar je heen wilde. Ondertussen heb ik je raad opgevolgd, de instelling wàs automatisch IP adres krijgen, dat heb ik gewijzigd in Handmatig en daarbij (ik wist ook niks anders) het IP adres van de router ingevoerd. Resultaat: geen verbinding. Daarom opnieuw de instelling gewijzigd in Automatisch IP adres... na opnieuw opstarten was de verbinding weer beschikbaar maar toegang tot de router nog steeds Unauthorized... Jammer hè?!
Heb je - heeft iemand nog een andere suggestie? Ook op de site van Sitecom is trouwens niets over dit probleem te vinden.
Groet van Pavanos

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan