Kan de server niet vinden of DNS-fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

DjDagio

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2007
Berichten
13
Hallo,

Ik heb twee computer thuis, en nu wil mijn laptop wel een lan verbinding maken, maar de vaste computer geeft aan dat die de server niet kan vinden of een DNS-fout heeft.
De computer geeft wel aan dat die een verbinding heeft met het internet maar deze is niet bruikbaar. Dat wil zeggen geen enkele site werkt.

Het vreemde is dat de laptop wel werk met hetzelfde stekkertje, er zit dus iets fout in de vaste computer.

Beide computer zitten op het netwerk van Essent.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groeten, Richard Hoogstra
 
kun je meer info geven?
zoals:
zit je rechtstreeks achter de modem/router
zo nee:
dhcp enabled?
krijg je een ip adres?
kun je nog wel pingen?
kunnen ze elkaar nog wel pingen?
 
Ja de computer zit meteen via UTP aan het modem

als je dat bedoeld?
 
nope.
gebruik je je pc nu in ICL mode met een dubbele netwerkkaart?

lees dit eens door
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=260231

(zit ook op @home, mn motorola kan dienst doen als dhcp-server)
neem vooral die onderste linken in de eerste post door. Geeft je een beeld van hoe een standaard netwerk eruitziet.
Als je er dan nog niet uitkomt , laat het maar weten! :thumb:
 
Wat is ICL en een dubellenetwerk kaart

Ik heb het hier niet over een draadloos netwerk, maar een bekabelde.

En ik ben in het bezit van een Arris modem
 
Goed dan.

Je kunt wel verbinding maken met je router? (check dat even met beide machines)
Welk ip-adres krijg je?
 
probeer deze stappen eens: (hiervoor wel even de pc rechtstreeks op het modem aansluiten)


1) rechtermuisknop op je lan-verbinding > eigenschappen > internet protocol tcp/ip selecteren > eigenschappen > alles automatisch zetten

2) rechtermuisknop op je lan-verbinding > eigenschappen > configureren > tabblad geavanceerd > duplex mode op 10mbps half duplex

3) Coax los > nu moet je een 192.168.100.x ip krijgen (modem standby). Krijg je dit, coax weer vastdraaien en probleem moet zijn opgelost (anders even modem resetten)

4) Krijg je geen 192.ip > Opstarten in veilige modus met netwerkmogelijkheden door tijdens het opstarten f8 ingedrukt te houden. Hierbij weer proberen of je een 192 ip adres krijgt. Krijg je dit weerniet moet je even je netwerkkaart nieuw instaleren.

succes!!
 
probeer deze stappen eens: (hiervoor wel even de pc rechtstreeks op het modem aansluiten)


1) rechtermuisknop op je lan-verbinding > eigenschappen > internet protocol tcp/ip selecteren > eigenschappen > alles automatisch zetten

2) rechtermuisknop op je lan-verbinding > eigenschappen > configureren > tabblad geavanceerd > duplex mode op 10mbps half duplex

3) Coax los > nu moet je een 192.168.100.x ip krijgen (modem standby). Krijg je dit, coax weer vastdraaien en probleem moet zijn opgelost (anders even modem resetten)

4) Krijg je geen 192.ip > Opstarten in veilige modus met netwerkmogelijkheden door tijdens het opstarten f8 ingedrukt te houden. Hierbij weer proberen of je een 192 ip adres krijgt. Krijg je dit weerniet moet je even je netwerkkaart nieuw instaleren.

succes!!


@ candyman
is dat niet wat overbodig werk? De TS geeft aan dat als hij de laptop gebruikt hij wel internet op kan. Met een beetje pech is zijn modem/router van essent ook zo ingesteld dat hij geen dhcp-server meer is. en hij moet ook de naam van zn pc hernoemen naar een CC naam. Anders komt hij er ook niet op.

Of begrijp ik de info van de TS niet?

@Djdiago
je hebt een pc en een laptop
je pc kan internet niet op
je laptop kan internet wel op
correct?

hoe zijn ze v erbonden met het internet? kabels van allebei gaan naar de router? zie mijn link voor meer uitleg.
zonder al deze info blijven we in rondjes draaien.
 
Laatst bewerkt:
met het rechtstreeks aansluiten kun je kijken of het probleem bij de pc of bij de router ligt.
Wanneer de pc al geen ip adres van het modem krijgt blijkt dus dat er een software probleem op de pc is. Krijgt hij daar wel een ip is er iets mis met de router
 
met het rechtstreeks aansluiten kun je kijken of het probleem bij de pc of bij de router ligt.
Wanneer de pc al geen ip adres van het modem krijgt blijkt dus dat er een software probleem op de pc is. Krijgt hij daar wel een ip is er iets mis met de router

als hij hem rechstreeks op het netwerk zet zal hij wel de CC naam in de pc moeten zetten. Die staat nu nog in de router.

Meerder wegen leiden naar Rome, ik weet het. Mij valt het gewoon op dat jij zowat bij elke post bij een nieuw probleem eerst direct de router erachter weghaalt en hem rechtstreeks op de modem zet. Gezien jouw job (als dat je beroep is wat jij in je signature noemt) kan ik me dat goed voorstellen. :cool:
Gezien de niet complete info die verstrekt wordt is je suggestie misschien wel het handigste.
 
;)

idd is dat bij ieder probleem altijd het eerste wat we proberen

router ertussen? deze weghalen..

uit een ip adres kun je namelijk een hoop informatie halen.

wanneer je hem niet direct aansluit krijg je altijd een 192.x ip adres van de router.

Eerste taak is altijd zoeken waar het probleem is, dan is het zoeken naar een oplossing een stuk makkelijker

(en bij mijn werk is het leuke dat je bij een router probleem de klant kan doorsturen naar de helpdesk van de router fabrikant, aangezien wij voor het internet signaal verantwoordelijk zijn, en dat is er dan. Hoewel een router reset ook 9 vd 10 keer het probleem al oplost)
 
Ik gebruik op het moment geen router, ik wissel gewoon de kabel tussen de computer.
En inderdaad de laptop kan wel internet op PC niet.

Toen ik gister die stappen volgde van CM kreeg ik op mijn laptop de melding dat er geen of beperkte verbindingsmogelijkheden waren.
 
Laatst bewerkt:
en welk ip adres krijg je?
start > uitvoeren > cmd > ipconfig

als dit 169.x.x.x is even coax kabel losmaken

dan weer ipconfig

heb je dan een 192.168.100.2 ip?
 
Ja dat krijg ik en ik heb dat probleem opgelost, maar zoals veel problemen luidde deze weer een ander in.

namelijk: ik stopte, nadat ik de PC klaar had, de UTP weer in de laptop waarna deze weer geen verbinding kon maken. Na het herhalen van dezelfde stappen kreeg ik ook deze weer aan de praat maar toen was de PC weer van slag.

Dus mijn vraag, kan dat eigenlijk wel twee computers via hetzelfde kabeltje op internet.

En zoja hoedan?

Alvast bedank voor het oplossen tot zo ver.
 
Dat is normaal gesproken wel mogelijk ja..en dit zou ook mogelijk moeten zijn door gewoon de utp kabel eruit te halen..
waarom dat bij jou niet het geval is zou ik niet durven zeggen :eek:
 
jij hebt je @home modem ingesteld als een echte doorgeefluik.

Ik denk dat deze van slag raakt ivm de dubbele mac-adressen.
Om het steeds te laten werken zul je hoogstwaarschijnljk de @homemodem een minuut of 5 uit moeten zetten. Daarna accepteert hij je nieuwe aansluiting weer.

Zoiets is mij ook eens gebeurd toen ik mijn server tijdelijk verving voor een hardware router. (gelukkig bood die de gelegenheid om te klonen)
routers zijn tegenwoordig toch niet zo duur meer?
 
Nee dat klopt en ik had er ook één (een SMC) maar ook die kreeg ik niet aan de praat.

Weten jullie hier ook iets vanaf? Zodat ik dat nog eens kan proberen.

Zo ja dan leg ik dat verhaal ook wel uit. Is namelijk een heel verhaal.
 
Laatst bewerkt:
daar zijn we voor.:)

laat maar komen.
(verwacht niet direct verbinding als je dus de router eropzet, dit ivm die cloning)

Kun je alvast het type model zeggen?
Check voor jezelf of er een handleiding op het internet is te vinden. Maakt het iets gemakkelijker.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan