Kan de server niet vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rocket power

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2005
Berichten
5
Als ik wil internetten, krijg ik de melding "kan de server niet vinden". De adsl verbinding staat wel open en functioneert goed (volgens testprogramma). Wie kan mij vertellen wat hier niet goed gaat?:confused:
 
Geplaatst door Rocket power
Als ik wil internetten, krijg ik de melding "kan de server niet vinden". De adsl verbinding staat wel open en functioneert goed (volgens testprogramma). Wie kan mij vertellen wat hier niet goed gaat?:confused:

:confused: welk testprogramma praten wij over,welke windows praten wij hierover?

1.Heb je modem al een keer gereset,en vervolgens de pc opnieuw opgestart!
2.In configuratiescherm onder internet opties standaard internet opties herstellen.
3.onder "start"-->"instellingen"-->"netwerkverbingen"je verbinding instellen als standaard verbinding.
 
Windows XP professional, test via meegeleverde software van de adsl provider.

Modem heb ik al gereset, in het configuratiescherm staan internet opties al op standaard en heb ik maar 1 netwerkverbinding en deze is standaard.

Ik ben iemand die nog niet zo lang met internet bezig is, dus als er problemen zijn dan weet ik vaak niet waar ik het probleem moet zoeken.

Hoe kan de firewall dit probleem veroorzaken??
 
Als Internet Explorer geen toestemming heeft van je Firewall kan hij dus geen verbinding maken en dus de server niet vinden. Gebeurde dit opeens en kan je geen één site vinden?
Kan je wel je mail ophalen?
 
Ik kan ook geen mail ophalen, doe dit dan ook via mijn werkgevers computer.
Het ging ook ineens, zonder wijzigingen aangebracht te hebben. Gistermiddag nog met mijn zoon foto's zitten kijken, gisteravond wilde ik mail ophalen en hij deed het niet meer.
 
XP?
Voer eens systeemherstel uit!
Anders zou ik toch even met de helpdesk van je provider bellen!
 
Tja, soms weet je gewoon niet wat het is en dan is systeemherstel wel een uitkomst hoor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan