Kan de vormgeving van een Inputbox worden aangepast ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tick399

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2013
Berichten
37
Ik gebruik in een stukje VBA-code een Inputbox om een wachtwoord van de gebruiker op te vragen. Het gaat om een vast wachtwoord die direct in de code wordt gecontroleerd op juistheid. Ik wil nu dat het ingevoerde wachtwoord niet getoond wordt als het wordt ingevoerd op het scherm. Kan dit met een inputbox?
 
Je kunt het wachtwoord met sterretjes laten invoeren, en daar houdt het wel zo'n beetje mee op.
 
Kan gewoon op het formulier, de Notatie aanpassen naar Wachtwoord. Maar goed, hier de vba variant:
Code:
Private Sub Form_Load()
    Me.txtWachtwoord.Format = "Password"
End Sub
 
Ik dacht al dat je dat bedoelde, maar dat is niet wat ik zoek. Het gaat om deze code:

Code:
strMsg = "Wilt u de shift-toets inschakelen?" & vbCrLf & vbLf & _
             "Voer het administrator wachtwoord in"
    strInput = InputBox(Prompt:=strMsg, title:="Shift-toets deblokkeren")

Hierna wordt het wachtwoord gecontroleerd met een if enz. Het wachtwoord dat je hier intikt wil ik niet zichtbaar hebben.

N.B.: Heb je trouwens nog een idee voor mijn andere draadje, Michel?
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik dus een apart popupformulier voor het wachtwoord i.p.v. een inputbox. Waarom zou je het moeilijk doen als het makkelijk kan?
 
Oke doe ik dat, maar waarom werkt dit niet:

Code:
Private Sub Afbeelding52_Click()
Dim x As Variant
Dim sCheck As String
Dim sgebruiker As String
sgebruiker = "admin"

     On Error Resume Next
    
     Me.txtwachtwoord.SetFocus
     If Me.txtwachtwoord.Text & "" = "" Then
         MsgBox "Vul het wachtwoord in"
         Exit Sub
     End If
 
     sCheck = "[Gebruikersnaam]='" & sgebruiker & "' AND [Wachtwoord]='" & Me.txtwachtwoord & "'"
     x = Nz(DLookup("[Gebruikersnaam]", "[Inlogtabel]", sCheck))
     If Not x = vbNullString Then
         SetProperties "AllowBypassKey", dbBoolean, True
         MsgBox "De shift-toets is ontgrendeld!"
         DoCmd.Close acForm, "Beheerderstoegang"
     Else
         MsgBox "Onjuist wachtwoord"
        
     End If
  
End Sub

Doel is: hij moet alleen checken of het ingevoerde wachtwoord overeen komt met het wachtwoord van de admin in de tabel. Resultaat is: hij vindt geen enkel wachtwoord goed. Ik heb het vermoeden dat het niet goed zit met de haaksjes en aanhalingstekens.
 
Probeer dit eens:

Code:
     sCheck = "[Gebruikersnaam]='" & sgebruiker & "' AND [Wachtwoord]='" & Me.txtwachtwoord.text & "'"
 
That's it. Overigens niet hoofdlettergevoelig maar dat maakt me niet zoveel uit. Hartstikke bedankt weer. Het scheelt me heel wat dagen zoek en probeer werk dit forum.
 
Dat laatste (hooflettergevoelig) is een kwestie van de juiste Declare in de module. I.p.v. Database (de standaard) moet je dan Text gebruiken.
Code:
Option Compare Text
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan