Kan de werkbalk niet veranderen??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Renate22

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 jul 2005
Het spijt me, het is misschien niet zo'n heel moeilijke vraag, Maar ik krijg het niet voor elkaar...

Ik heb een Packard Bell computer en ik heb mijn computer opnieuw moeten installeren. Nou heb ik als ik mijn internet open, bij mijn werkbalk een stomme paarse kleur en de naam Packard Bell staan, en ik heb geen idee hoe ik het weg krijg! ik heb het ook bij mijn Outlook Express. Ik ben nu al 1,5 uur aan het zoeken op internet en ik kan er maar niet wijs uit worden...

Weet iemand hoe ik mijn werkbalk gewoon in een witte kleur krijgt, de kleur zoals hij moet zijn?

vormgeving

rechts klikken op bureaublad EIGENSCHAPPEN tab: VORMGEVING onderin GEAVANCEERD dan krijg je het scherm geavanceerde vormgeving.
Dan klik je op de kleur die je wilt veranderen enz.

Dat heb ik nu net geprobeerd, maar er verandert niets... nou ja niets van alles maar niet de kleur van de balk waar bestand, bewerken enz.. enz.. staat?

Doe ik iets nou niet goed?

links

links van geavanceerd KLEURENCOMBINATIE en daar een keuze maken

Je kunt je Internet Explorer werkbalken ook zelf een andere kleur geven. :)
Je maakt dan een kleine, afbeelding (bijv. 20 x 20 pixels) en slaat die ergens op als bitmap (bmp) - bijv. in de map Mijn documenten.
In het register laat je vervolgens de tekenreeks BackBitmapIE5 naar die afbeelding verwijzen - in de bijlage zie je hoe dat werkt.

Packard Bell verandert de kleur van de werkbalken op dezelfde manier.
Wil je de gewone Windows-kleuren terug, dan hoef je alleen maar de tekenreeks BackBitmapIE5 uit het register te verwijderen:

Ga daarvoor naar Start > Uitvoeren, typ regedit en klik op OK
Ga dan naar HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar
Klik in het rechter venster met je rechter muisknop op BackBitmapIE5 en kies Verwijderen.

Guus.

Laatst bewerkt:
Of maak je eigen werkbalkkleur. :)
Daarvoor hoef je alleen maar het plaatje op te zoeken waar BackBitmapIE5 (zie vorig bericht) naar verwijst.
Dat plaatje kun je door een ander met dezelfde naam vervangen, waarna je werkbalken er weer heel anders uitzien - zie bijlage.

Guus.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan