kan dez ezo worden gemaakt dat het werkt in een formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

dinoshop

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Geachte

zit met een probleempje
heb een formulier waarin projecten worden gemaakt .
geen probleem werkt perfect nu stellen ze me de vraag of het mogelijk is als er op doorlopend word gevinkt er gekeken word naar startdatum en einddatum en dit dan meteen ingevuld word in de sub form . nu lukt het redelijk om dit zo te maken dat het werkt rechtstreeks in tabel maar sub form niet.
op dit moment werk ik nog ff met een knopje 970.

gegevens die mee moeten in de subform datum dag en typedienst
rest kunnen ze dan invullen maar hoeven niet steeds eerst een datum dag aanmaken en dit omdat soms een het een maand project is .
hoop dat dit duidelijk is .
http://wikisend.com/download/172032/Unbound Recordset v2 met Datums.accdb

Laatst bewerkt:
Ik zal er zo even naar kijken. Eerst een stukje huiswerk: er zit een vreemd gebruik van With .. End With in je formulier. Vergelijk jouw code eens met:
Code:
    With Me.CboContactPS
         .RowSource = strSQL
         .Requery
         .Value = ""
    End With
    With Me.CboContactpersoon
         .RowSource = strSQL
         .Requery
         .Value = ""
    End With
Eén van de twee varianten is correct :).

aha dit zijn twee verschillende cbo eentje is ervoor klant en tweede voor contactpersoon.

Dat snap ik, maar vergelijk mijn code eens met wat jij gebruikt...

Jij maakt een With .. End With en gebruikt hem vervolgens niet. Doe het één of het ander, maar niet allebei!

Even voor mijn beeld: waarom moet de datum van het hoofdformulier overgehaald worden naar het subformulier? En waarom een extra veld voor de dag? Als je de datum weet heb je de dag toch ook?

ja das ook geen probleem gewoon datum in sub form aanmaken van /tot .
maar wat mee moet van hoof form is dus datum `s projectid en type
type geeft aan regulier of event als die niet mee word genomen klopt uur loon niet meer .
rest zal dan aangemaakt moeten worden door persoon zelf die dit aanmaakt .

Ik zie niet in waarom het veld [Type] zowel op je hoofdformulier als op het subformulier staat. Op één van de twee is hij overbodig. De bepaling daarvan is simpel: als elk Project één type kent, dan is het type voor elk subrecord ook hetzelfde. Dan staat het veld op het hoofdformulier. Kent elk Projectuur een eigen type, dan heeft het veld niks op het hoofdformulier te zoeken, maar heb je een keuzelijst nodig op je subformulier. Die heb je overigens al. Idem dito voor je datumveld trouwens; de datum in je Projecttabel is per definitie niet dezelfde datum als voor je projecturen. Hebben niks met elkaar te maken, dus waarom overzetten?

ik weet dat ik geen held ben in schrijven vba , maar werkt wel tot nu toe met jouw hulp.
het hoofddoel nu is om eerst die doorlopend zo te krijgen dat hij de datums aanmaakt daarbij de dag plaats. en hoe ik ook zoek vind er niets op .
daarom stel ik je dus deze vraag om hulp bij oplossen, en daar leer ik weer van .
zoeken naar datums en voorbeelden hoe er mee om te gaan zijn er niet veel.
en dan ook nog het aanmaken brbrbrb .
als je daarmee zou kunnen helpen kan ik daarna wel eens gaan kijken wat er makkelijker gemaakt kan worden aan de manier hoe ik het nu oplos.
mijn dank is dan ook groot

Ik snap niet wat je wilt; het Datumveld kun je gewoon vullen met de optie Standaardwaarde. Dat kun je volgens mij wel. Ik krijg het gevoel dat je lukraak een hele hoop records wilt aanmaken in je subformulier, maar ik snap niet waarom je dat zou willen.

kijk ik zou zelf gewoon per regel aan maken maar de persoon waar voor dit is vraagt specifiek er om als je op doorlopend vinkt hij de datums die bij start en eind staan ingevuld in subform van tot zodat hij dat allemaal niet hoeft over te typen . en snap wel dat kan zomaar een hele maand zijn. Vandaar de vraag en ook wil hij het zo hebben dat dag dan is ingevuld oke geen probleem .
dus ja !!!! ik blijf het proberen maar alle hulp is welkom .

Je krijgt volgens mij belachelijke vervuiling in je database want je gaat dan ook records aanmaken die je vermoedelijk nooit vult. En wat is daar het nut van? Een gebruiker mag natuurlijk best dingen vragen, maar als die vragen tegen de juiste procesverwerking ingaan moet je ze ook kunnen afwijzen.
Om te voorkomen dat een gebruiker continue dezelfde velden steeds met dezelfde gegevens moet vullen, kun je volstaan met het instellen van de DefaultValue van die velden. Maar dan nog verplicht ik de gebruiker altijd om alleen records aan te maken als ze nodig zijn, en nooit op voorhand.

ga dit als een voorstel indienen ben benieuwd wat men er van vind

Het zou andersom moeten zijn: gebruikers die een RFC indienen die dan eerst door het CAB gaat en op basis van dat advies wordt wordt uitgevoerd of niet :).
Maar om een technische tip nog te geven: je kunt, als een gebruiker meerdere velden wilt/moet invullen die specifiek voor die gebruiker zijn en die je dus niet als Standaardwaarde voor alle gebruikers kunt gebruiken, de DefaultValue instellen op basis van de ingevoerde waarde bij het eerste record. Je maakt dan de volgende variabelen en procedures:

Code:
Dim ctl As Control, sN As String

Code:
Private Sub Adres_AfterUpdate()
    Set ctl = Screen.ActiveControl
    sN = ctl.Name
    Me(sN).DefaultValue = """" & Me(sN).Value & """"
End Sub

Door de naam van het tekstvak in een variabele te gooien, kun je met één procedure snel alle noodzakelijke tekstvakken aanpassen. Wel opletten dat je voor numerieke en datumvelden andere instellingen nodig hebt.
Maar voor Datumvelden gebruik je natuurlijk =Date() als Default value.

kom daar toch niet uit of vergeet ik iets
heb een combo box met een select functie
als ik nu de adres straat enz ingevuld wil hebben zou dat toch met dat stukje vba moeten kunnen of sla ik de plank nu helemaal mis.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan