kan deze map weg?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rfrolfes

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2001
Toen ik mijn schijf liet scannen met Antivir, kwam er een map voorbij: F:\System volume information\
In deze map staat zeer veel data. Ik kan hem niet zien in de verkenner, maar met norton commander (jawel...die oude) zie ik hem wel.

Kan deze map weg, of is hij echt belangrijk?
Raar is het wel dat deze map op de F:\ schijf staat, dat is bij mij gewoon een data opslag disk.

Is de map die Windows gebruikt voor systeemherstel. Ik zou ´m niet wegdoen, ook al staat ie op een opslagpartitie. XP ´kijkt´ nl. op alle partities naar de map System Volume Information als het de ruimte voor systeemherstel bepaalt. Verder wordt de map nog gebruikt voor indexingservices.:)

Als je door de grootte van die map onvoldoende ruimte over hebt zou je kunnen overwegen systeemherstel uit te schakelen. Windows verwijdert dan je herstelmomenten (en volgens mij ook die map). Die kun je doen bij systeem in het configuratiescherm.

Je kunt dan dus niet meer naar een vorig herstelpunt terug als je computer in de war is :eek: .

Je kan ook met schijfopruiming > Tabblad "meer opties" alle herstelpunten behalve de laatste opruimen.

Geplaatst door RGTMO
Windows verwijdert dan je herstelmomenten (en volgens mij ook die map
Je kunt inderdaad ruimte besparen door systeemherstel uit te schakelen, maar de map zal niet worden gewist. Zoals al gezegd wordt ie gebruikt voor de indexingservice en de ´Distributing Link Tracking Service´, dit is een database die wordt gebruikt voor het repareren van je snelkoppelingen en documentverwijzingen, mocht dat ooit nodig zijn.:)

dank, dank en nogeens dank.
Ik had niet verwacht zoveel info te ontvangen over deze map.

Ik denk dat ik de boel maar gewoon laat staan. Ik heb (nog) geen ruimteproblemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan