Kan deze PC games aan ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mavamaarten

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2009
Hoi, hier ben ik weer...
Ik was al lang op zoek naar een fatsoelijke Gaming-PC, en dankzij de hulp van Marsmannetje heb ik een PC samengesteld naar mijn wensen...
Ik was klaar om hem te bestelle, en ... MIJN PA KOOPT EEN PC :(
Dit is misschien niet erg, maar men pa kent NIKS van PC's.
Het valt op zich wel mee (kostte 599€, dus heb nog 220€ om te verandere)

Kan ik er fatsoenlijk nieuwe games op spelen op 1680x1050 ? (Cod5, crysis,...)

Dit zijn de specs...

-Intel Core 2 Quad Q8200
2.33 GHZ - 4MB Cache - 1333MHz FSB
-ATI Radeon HD 3850
1024MB memory - Dual DVI + HDMI
CrossFire Support - DirectX 10
-4GB DDR2 memory
-1TB Harddisk 7200rpm
-DVD-Rom 16X
-DVD-RW 22x Lightscribe function
-Cardreader 55 in 1
-Wireless keybord & optical mouse
-2x USB front - 6x USB back
-2x eSATA2 - Gigabit LAN
-Coaxial SPDIF out - Optical SPDIF out
-MS Windows Vista Premium NL/FR
-MS Office (60d)
-MS Live OneCare (90d)
-Nero Burning Suite

Als de grafische kaart (ATI Radeon HD 3850) niet goed genoeg is, welke is dan een goed alternatief voor max. 180€ ?

Bedankt, Mavamaarten

Laatst bewerkt:
Een pc die hierop lijkt is 50 euro goedkoper bij dixons, alleen daar is de harddisk 640gb. wat betreft de 3850, nieuwe games (crysis, gtaiv) zijn hier wel redelijk op te spelen, maar als nieuwe kaart kan je een 4870 of (duurder) de 4890helen:thumb:

Laatst bewerkt:
een pc die hierop lijkt is 50 euro goedkoper op dixons, alleen daar is de harddisk 640gb. wat betreft de 3850, nieuwe games (crysis, gtaiv) zijn hier wel redelijk op te spelen, maar ik raad je later een upgrade naar de 4770 aan, dat is een goede kaart en niet duur ook:thumb:

Thanks. Ik ben enkel niet zeker van 1 ding...
Past de kaart er wel in ?
Ik ken niet veel van PC's bouwen, maar toch genoeg om ze erin te zetten.
Enkel ken ik de specs van men moederbord niet (welke slots enzo) want ik heb de PC zelf nog niet gezien... Dit is normaal PCI Express 2, toch ?

Ik ben daarstraks naar Media Markt geweest, en daar hadden ze enkel de HD 4650, samen met alle nieuwe Nvidea kaarten. Zou ik niet beter de Nvidea GeForce 9800 kopen ipv de HD 4770 die ik niet vinden kan ? (langer wachten, ik heb zo al niet veel geduld xD) Ik heb nog een redelijk budget... Misschien de 4950 die ik in mijn samengestelde PC zou zetten ?

-Edit na de Edit van KKoppi-
Een pc die hierop lijkt is 50 euro goedkoper bij dixons, alleen daar is de harddisk 640gb. wat betreft de 3850, nieuwe games (crysis, gtaiv) zijn hier wel redelijk op te spelen, maar als nieuwe kaart kan je een 4870 of (duurder) de 4890 helen

Ok... Maar is de PC dan wel beter klaar voor zwaardere games ?

Laatst bewerkt:
Wat je ook doet, geen videokaart halen bij de mediamarkt! Veel en veel te duur!

De specs van je pc zal je eerst moeten achterhalen! Dus voor je iets aanschaft, eerst bekijken hoe en wat. En daarbij is ook de voeding van belang!

Daarbij heeft jou moederboard in ieder geval crossfire en dat is voor ati kaarten en niet voor nvidea (als je er twee zou willen plaatsten tenminste)

Wat je ook doet, geen videokaart halen bij de mediamarkt! Veel en veel te duur!

De specs van je pc zal je eerst moeten achterhalen! Dus voor je iets aanschaft, eerst bekijken hoe en wat. En daarbij is ook de voeding van belang!

Daarbij heeft jou moederboard in ieder geval crossfire en dat is voor ati kaarten en niet voor nvidea (als je er twee zou willen plaatsten tenminste)

Owkay... Mijn andere PC's hadden Nvidea kaarten, en ik d8 dat ze beter waren dan ATI, maar dit is dus duidelijk niet :o

Ik zal zien wat ik doe... Ik heb de PC zelf nog niet gezien, want ik ben op vakantie. Men pa = thuis, waar ie de PC gekocht heeft. Bedankt mense... Vraag = opgelost !

Het is niet een kwestie van het een is beter dan het ander.

Crossfire word alleen gebruikt met ATI en voor nvidea is er SLI.

Heb zelf altijd nvidea, maar met Ati is zeker niets mis. Vaak hebben beide merken vergelijkbare kaarten. Je zou eens benchmarks kunnen gaan vergelijken en dan beslissen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan