Kan dezelfde Windows7 in dual boot tegelijkertijd ook in virtual box?

• Onderwerp starter Onderwerp starter LWM
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Ik heb op mijn desktop Linux Mint 64bit en een legale Windows7 64bit in dual boot. Ik gebruik voornamelijk Linux Mint, maar voor sommige bezigheden heb ik soms tegelijkertijd Windows nodig. Daarvoor heb ik een legale Windows XP 32bit in virtual box geïnstalleerd. Anders zou ik iedere keer moeten switchen (pc afsluiten en opnieuw opstarten en daarna weer terug). Kan ik in plaats van die Windows XP mijn legale Windows7 64bit ook nogmaals in virtual box installeren? Het is dus op dezelfde pc of wordt die virtuele installatie dan door Microsoft gezien als niet legaal (met mogelijke irritante meldingen en - erger - gevolgen voor mijn 'normale' Windows7) ?

Volgens mij kun je die key die je gekocht hebt gewoon gebruiken in je VM. Windows kijkt niet naar individuen die de key meerdere keren gebruiken, daar verdienen ze immers geen geld op als ze jouw 1 key meer kunnen verkopen. Bij bedrijven is dit een ander verhaal, daar kunnen ze nog een flinke winst halen. Daar draaien de PC's immers allemaal op Windows dus daar moeten ze ook voor betalen.
Maar ik dwaal af, naar mijn idee kun je die key gewoon gebruiken.

Ok, & nee, dat kan niet, want je host gebruikt dezelfde Windows 7 als de client, tegelijkertijd.
De XP onder eigen PID is geen probleem. Zoals gebleken...
;)

Als ik het goed begrijp van diverse links, ziet MS een andere partitie (dus ook virtual box) als een andere computer en krijg je dus een probleem met het activeren. Idioot natuurlijk, maar ja het is MS. Ik doe het dus maar niet. Dank voor de reacties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan