Kan digitale camera foto's niet inlezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pepermuntje

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2001
Hoi,

Ik heb op vakantie een digitale camera gekocht, merk Orite. Geen topmerk. Dat geef ik toe, maar dat doet er niet toe.

Bij de camera heb ik een 256 mb flashcard gekocht. In de camera zelf zit 8 mb geheugen. Camera is via usb met pc verbonden.

Het probleem is het volgende:
Wanneer ik de flashcard eruit haal, kan ik de 25 foto's die in die 8 mb zitten allemaal inlezen. Ik plug de usb erin en windows xp begint dan automatisch via de verkenner miniatuurtjes weer te geven.

Op de extra 256 mb geheugenchip staan ook nog 175 foto's. Die kan ik niet zien als ik de desbetreffende flash disk in de camera stop, terwijl er wel degelijk foto's op staan. Ik kan ze via de camera zelf bekijken.
Drivers zijn geinstalleerd, camera is correct verbonden.

Rara hoe kan dit? Ik vind het zeer frusterend. Het zal toch niet zo zijn dat ik een aparte flash disk reader nodig heb?

Zojuist heb ik een externe memory card reader gekocht. Ook hiermee kan ik de geheugenchip niet lezen.

Melding:
H:\ is niet toegankelijk. Kan de opdracht niet uitvoeren door een fout in een I/O-apparaat.

Maar er staan wel degelijk foto's op die card. Op de camera zelf kan ik ze wel zien.

Hoi, het lijkt dus een controllerfout. Als je naar start>programmas>bureau-accessoires>systeemwerkset>systeeminfo gaat en je opent hardwarebronnen en vervolgens I/O staat er dan ergens een fout? of is alles ok. Anders moet je je vraag opnieuw stellen met als titel I/O fout, want aan je toestel kan het dus niet liggen.

Groetjes

Ik heb ook het idee dat het niet aan mijn toestel ligt, maar aan de geheugenkaart zelf. De camera leest hem niet. Foto's maken lukt perfect. De memorycard reader leest ook niks.
Uiteindelijk ben ik naar de fotograaf gegaan en die kon mijn geheugenkaart wel lezen en heeft de foto's op cd gezet.
Vind het nog steeds vreemd. Zou dit erop kunnen duiden dat de kaart defect is? Of komt dit probleem wel vaker voor met SD-kaartjes.

bijna het zelfde hier

Ik heb het zelfde met een sf card van 512mb krijg wel te zien dat er foto's op staan, krijg op mijne ene computer zelfs in de filmstrip ze wel klein te zien maar hij kan ze niet openen zegt dan unknown format, bij mijn ander pc zegt hij out of memorystart>programmas>bureau-accessoires>systeemwerkset>systeeminfo gaat en je opent hardwarebronnen en vervolgens I/O bij de instellingen
staan geen fout meldingen ben terugg geweest naar de winkel en daar kunnen ze de foto's gewoon bekijken
wie help mij ???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan