Kan Direct X niet installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Start Windows in veilige modus voordat je deze installeert (dit stopt een van de bestanden die in gebruik zijn bij het installeren van) druk op [windowstoets & R] → type msconfig.
Klik op OK, klik op het tabblad opstarten, kies de veilige modus → minimaal en toepassen. Start opnieuw en installeer Directx.
Dan schakel je de veilige modus uit op dezelfde manier waarop je het aangezet en herstart.

De veilige modus heb ik reeds al geprobeerd Dorado

@Pier, ik probeer rocket league te starten, ik heb de systeem scan al gedaan, ik laat mijn pc nu naar oplossingen zoeken via systeemonderhoud

Deze geeft aan dat direct x al geinstalleerd is, maar wanneer ik rocket league start is er een wel een direct x installatie nodig, ga nu proberen of een andere game wel werkt.

Ik heb Farcry 3 geinstalleerd en ook deze game start niet, ik krijg een systeemfout met daarin: Het programma kan niet worden gestart omdat d3dx11_43.dll ontbreekt op uw computer. U kunt dit probleem mogelijk oplossen door het programma opnieuw te installeren.

Ik heb ondertussen ook gecontrolleerd of de drive van mijn grafische kaart up to date is, dus daar ligt het ook niet aan.

Iemand nog suggesties?

Ga naar deze link en download (alleen) directx_Jun_2010_redist.exe
Pak die uit, bijv. m.b.v. 7-zip, naar een submap.
Ga in de nieuwe submap kijken. Daar staat dan (o.a.) Jun2010_d3dx10_43_x86.cab en Jun2010_d3dx11_43_x64.cab
Afhankelijk Windows 7 32-bit of 64-bit pak je het bijbehorende .cab bestand uit naar een submap. Ga naar die nieuwe submap, en daar staat dan (o.a.) d3dx10_43.dll
Kopieer dat bestand naar C:\Windows\system32 en (indien Windows 64-bit) ook naar C:\windows\SysWOW64
Kijk of het spel start.

Vergelijkbare zaken doen voor andere DirectX .dll bestanden die door spellen als "ontbrekend" worden gemeld bij starten.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Die d3dx*.dll's kunnen niet worden geregistreerd.
Voorbeeld: regsvr32.exe d3dx11_43.dll levert op: Toegangspunt DllRegisterServer is niet gevonden.

Wél kan het als volgt 'geïnstalleerd' worden: Gebruik mijn instructie, rechtsklik in de diepste gemaakte map op d3dx11_43_x64.inf en kies Installeren.
Er wordt gevraagd waar het .CAB bestand staat. Haal het laatste deel van het voorgestelde pad af (dus dat in een map hoger wordt gekeken, waar het .cab bestand staat) en daarna staat d3dx11_43.dll in de C:\Windows\System32 map. Er wordt hierbij helemaal niets geregistreerd, dus vind je er ook niet over terug in de registry.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik ben bij het installeren van die d3dx11.inf maar kan geen .cab bestandje vinden, moet die in die map met al die .rars staan?

Laatst bewerkt door een moderator:
Je zult toch wel bedoelen: het installeren van die d3dx11_43_x64.inf

Ja, dat schreef ik al. Hierbij moet je (natuurlijk) wel precies mijn instructie gevolgd hebben, dus dat de plek waar d3dx11_43_x64.inf staat een submap is ónder de map staat waar al die .CAB bestanden staan (jij ziet die .CAB bestanden als Winrar bestanden, omdat (ook) Winrar ze kan uitpakken).
Dus moet je inderdaad naar de map bladeren waar die Winrar bestanden staan tijdens de installatie, vandaar dat ik schreef dat je bij het voorgestelde pad tijdens de installatie het laatste deel moet weghalen (=het deel na de laatste '\') om (meteen) de map aan te geven waar die Winrar/.CAB bestanden staan, maar naar die map met .CAB bestanden bladeren kan natuurlijk ook.

Tijs.

Ik heb 2 manieren van oplossen gegeven, dus ik had nu een terugmelding van resultaten verwacht.
Is het nog gelukt? En zo ja: heb je "geïnstalleerd" of gewoon de uitgepakte .dll bestanden in de genoemde mappen gekopiëerd?

Tijs.

Download de portable (of installer) versie van
51a75cb870d4d-icon1348083463.jpg
Windows Repair Free/Pro naar je bureaublad.
Klik op Reboot to Safe Mode

Start Windows Repair Free/Pro opnieuw.
Klik op het tabblad Step 4:Optional (System File Check).
Klik op Do It.

Klik vervolgens op Step 5: Backup.
Maak een registerbackup en een systeemherstelpunt.

Klik dan op het tabblad Repairs.

Vink de volgende onderdelen aan:
01 - Reset Registry Permissions
02- Reset File Permissions (2)
02.01 - File Permissions C:\
03 - Reset Service Permissions
04 - Register System Files
05 - Repair WMI
08 - Repair MDAC/MS Jet
10 - Remove Policies Set By Infections
14 - Remove Temp Files
21 - Repair MSI (Windows Installer)
26 - Restore Important Windows Services
27 - Set Windows Services To Default Startup

Klik op Restart/Shutdown System.
Restart SystemStart Repairs.

Doe dit wanneer je System File Check uitgevoerd hebt:
Ga naar start -> alle programma's -> bureauaccessoires.
Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.
In het opdrachtprompt typ je findstr /c:"[SR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" & start notepad "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.
Let op de spatie voor de / en voor en na de >.
Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.
Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan