• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kan dit: als inhoud cel A1 wordt aangepast, dan wordt de inhoud van cel A2 "abc"

Status
Niet open voor verdere reacties.

hs2011

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2011
Goedendag,

Ik wil graag dat als ik de inhoud van cel A1 aanpas, dat de inhoud van cel A2 automatisch wordt aangepast in een bepaalde formule.

Kan dit? Zo ja, hoe doe ik dat?

Dank!

Dat kan zeker, maar dan zal je wel iets meer duidelijkheid moeten scheppen. Liefst een voorbeeldbestandje van wat je wil bereiken, want nu blijf je toch iets te algemeen.

oplossing

Eerst lang gezocht en niets gevonden. Vervolgens de vraag hier stellen en 5 minuten daarna de oplossing gevonden....

Wat ik wilde was dat als ik cel B2 of cel B3 ging aanpassen, dat dan de inhoud van cel B4 naar een bepaalde waarde zou terugvallen. Eigenlijk een waarde die bepaald wordt door een formule. Deze formule had ik in cel C4 staan. De oplossing was een VBA script op het werkblad:

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Not Intersect(Target, Range("B2:B3")) Is Nothing Then
If UCase(Target.Value) > 0 Then Range("B4").Value = Range("C4").Value
End If
End Sub

En voila het is wat ik wil

:thumb: Dan mag je de vraag nog even als opgelost markeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan