Kan dit kwaad ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter imax
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

imax

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2009
Hallo,
Naar aanleiding van een ander topic dat ik gezien heb op dit forum, het ik ook maar eens het programmaatje speedfan geinstalleerd...

En wat bleek : toen ik niets aan het doen was, Was mijn GPU temperatuur 58°C en er stond een vlammetje bij...

de screenshot is in bijlage.

Kan dit kwaad, en zo ja, wat kan ik er aan doen ?

mvg,
Axel Lemmens

Bijlagen

• Knipsel.PNG
    Knipsel.PNG
    65,7 KB · Weergaven: 27
nou 58 graden is pittig heet he ,is je pc al een van stof ontdaan in je kast???
GPU is je videokaart zit daar ook veel stof in?? draait de fan er wel van?

Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

Kijk eens met pc wizard want volgens mij is speedfan niet echt representatief, en 58 graden voor je videokaart valt nog wel mee hoor.

Ik kan de kast of de videokaart niet uitkuisen want het is een acer aspire 6920 laptop...
En in bijlage de screenshot als ik een spel start, maar dan gewoon in de menu zit, nog niet aan het spelen ben....

En ik zal pc wizard eens instaleren..

Bijlagen

• Knipsel2.PNG
    Knipsel2.PNG
    18,1 KB · Weergaven: 32
Hoi,

Had je beter even kunnen melden dat het om een notebook ging . en ja notebooks zijn niet echt om te gamen je zou nog wel van het notebook de ventilator uitgang schoon kunnen stofzuigen

ah ok, dus hier valt niets aan te doen ?
Kan dit dan kwaad of niet ?

In bijlage, de screenshot van pcmagic :

Bijlagen

• Knipsel3.jpg
    Knipsel3.jpg
    83,4 KB · Weergaven: 22
Hoi,

Is weinig tot niets aan te doen is jammer dat je toen je hem pas had niet even gekeken hebt dan dan zou je weten of dit normaal is of dat het in de loop van de tijd ontstaan is.Zou het wel in de gaten houden of hij soms nog warmer wordt want dan gaat het zeker mis.En verder zo koel mogelijk houden niet op een zachte ondergrond zetten dat in ieder geval je lucht spleten vrij zijn.

jha ik heb het soms wel voor dat, als ik test drive unlimited aan het spelen ben, mijn pc gwn ineens uitvalt... is dit ook door de temperatuur dan ?

Ok, bedankt iedereen, ik zal de fan langs de buitenkant eens stofzuigen, en voor de rest kan ik niet veel doen...

Ok zal ik doen !

Maar is er geen mogelijkheid dat door een oververhitte GPU mijn computer definitief beschadigd wordt ?

Hoi,

Dat bedoelde ik eigenlijk te zeggen met rustig aan met gamen, het is altijd mogelijk natuurlijk hoe oud is hij eigenlijk het notebook.

Hoi

Ja is wat lang ik zou zoals ik al eerder schreef rustig aan en koel houden maar is geen garantie,en het is jammer dat niet wat eerder gekeken had naar de temp voor vergelijking.

Ja inderdaad, maarja nu weet ik het voor in het vervolg...
danku !!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan