kan dit moederbord samenwerken met deze processor?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Terriej

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2009
Klik in het bovenste linkje eens op het woord "meer details" en het antwoord verschijnt in beeld.

Heb ik ook gedaan en dan komt er een hele waslijst met processoren waaronder deze:

Intel® Pentium® 4 5xx, Intel® Pentium® 4 6xx, Intel® Pentium® D 8xx, Intel® Pentium® D 9xx, Intel® Pentium® 4 6xx (Cedar Mill), Intel® Core™ 2 Duo E6xxx (Conroe), Intel® Core™ 2 Extreme Q6xxx (Kentsfield), Intel® Core™ 2 Duo E4xxx (Allendale), Intel® Pentium® Dual-Core E2xxx (Conroe-L), Q9xxx (Yorkfield), E8xxx (Wolfdale), Celeon E1xxx (Conroe-L), Intel® Pentium® Dual-Intel® Core E2xxx (Allendale), Intel® Core™ 2 Duo E7xxx (Wolfdale-3M)

maar welke heb ik dan deze E8xxx (Wolfdale)?

sorry maar ik heb niet veel verstand van welke processor op welke moederbord past...

Vandaar dat ik naar het linkje verwees, want in jouw eerste linkje staat weer:

De Intel® Core™ 2 Duo E8600 CPU, codenaam "Wolfdale",

Ja, zelfs de socket klopt een "beetje".
Lees vooraf even de mobo instructies, want soms (eigenlijk meestal) is voor een nieuwer type processor een bios upgrade nodig.

nee oke want stel ik kocht ze en passen niet bij elkaar dan heb ik een probleem ^^
dus vandaar de vraag.

Bedankt voor het antwoorden. :)

Ja, maar je mag toch aannemen dat elke zichzelf respecterende hardwareverkoper aan de "bel trekt" als een klant één mobo en één processor bij 'm bestelt en de verkoper zich realiseert dat de combinatie niet gaat passen?

Enige dat "vreemd" overkomt is het feit dat de E8XXX (Wolffdale) voorafgegaan wordt door het woord Pentium, dát snap ik niet helemaal.

Uit één van jouw linkjes haal ik ook de volgende tekst:

De Intel® Core™ 2 Duo E8600 CPU, codenaam "Wolfdale", beschikt over twee verwerkingseenheden en is geschikt om op een moederbord met Socket 775 te plaatsen. De processor beschikt over 2x 3072 KB Level 2 cache en werkt op een snelheid van 3330 MHz met een Quadpumped bussnelheid van 1333 MHz.

Uit het andere linkje haal ik weer:

De Rampage Extreme van Asus ondersteunt één Intel® Socket 775 processor samen met maximaal 8 GB aan geheugen. Verder zijn er twee PCIe x16 2.0 sloten aanwezig (met CrossFire ondersteuning) voor een videokaart en kunnen er SATA en IDE apparaten worden aangesloten. Uiteraard ontbreken ook onboard geluid en netwerk niet. De Rampage Extreme heeft meerdere opties en accessoires om te overclocken en is dus een prima Gaming moederbord.

Laatst bewerkt:
dus ze moeten lijkt mij werken met elkaar aangezien de 2 linken elkaar ondersteunen qua moederbord slot.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan