• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Kan dit uitslagformulier niet eenvoudiger?

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

caja52

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2009
IK heb in Excel een uitslagformulier gemaakt van een viswedstrijd. Er wordt op gewicht en aantal stuks gevist, van beide wordt een ranglijst gemaakt. De einduitslag is het resultaat van beide (gewicht - stuks) opgeteld. Het minste aantal wordt 1 enz.
Er zijn nogal wat variabele waar rekening mee gehouden moet worden:
Variabele 1: Hoogste gewicht/meeste aantal= plaats 1 dus 1 punt, plaats 2 dus 2 punten.
Variabele 2: Gelijk gewicht/aantal= gelijk aantal punten Dus plaats 3 + 4 zijn gelijk in gewicht/aantal dan elk 3 punten.
Variabele 3: Niets gevangen kolom pl.Nr. gevuld met plaatsnr.= aantal deelnemers met gewicht +1.
Variabele 4: Afgemeld Kolom A_N_S is "A" gevuld en kolom Pl.Nr. is niet gevuld= aantal deelnemers met plaatsnr.+1
Variabele 5: Niet afgemeld = maximale aantal deelnemers (15 punten)

Op tabblad 3 Komt de uitslag van de wedstrijd in het bereik A5:J19 met de formule in blad3 cel A5:
=SORTEREN.OP(FILTER(A35:J49;J35:J49<=GROOTSTE(J35:J49;1));J35:J49;1;F35:F49;1;D35:D49;1)
Het bereik A35:J49 zou groter moet zijn A35:J55 omdat het aantal deelnemers per jaar verschild. Wanneer het bereik groter is in de formule dan werkt deze niet.

Vraag1: Kan deze spreadsheet niet eenvoudiger?
Vraag2: Is het mogelijk dat de formule op blad3 cel A5 aangepast kan worden dat het gehele bereik A35:J55 wordt meegenomen.

Caja52

Bijlagen

Door van het bereik A35:J49 een tabel te maken, zie bestand

Bijlagen

Beste HSV

De bedoeling is dat het bereik A35:J49 uitgebreid wordt naar A35:J54. Als je dit doet dan werkt de formule SORTEREN.OP niet meer .Fout WAARDE!

De reden hiervoor is dat het volgende seizoen misschien wel meer of minder deelnemers heeft.

Het bereik zou variabel moet zijn, maar dat kan volgens mij niet.

Groetjes Caja52

Je hebt het niet getest!

Beste HSV

Ik heb de tabel reeks gewijzigd naar A35:J49 en geeft nu deze fout melding zie blad 3 cel A5

Zie de bijlage

Groetjes Caja52

Bijlagen

Omdat de tabel onderaan lege rijen bevat.
Maak de tabel zo groot als nodig aan dat zoals in het bestand wat ik heb geplaatst.
Daarna kun je het uitbreiden door onderaan de tabel verder te typen (de tabel past zich aan net als de formule).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan