Chippy4444
Gebruiker
- Lid geworden
- 5 nov 2000
Hallo Helpers
Ik was van plan om bij u mijn systeem te updaten van een AMD XP 2400+ naar een AMD XP 2800+ .
En om te kijken of dit met mijn systeem ook mogelijk was heb ik wat onderzoek verricht.
Ik ben op dit moment in het bezit van een Epox 8K5A3+ moederbord met de laatste bios update.
De informatie die bij deze bios update word verstrekt geeft aan dat het moederbord nu ook de
2800+ (FSB 333) ondersteunt.
Echter
Andere informatie die ik heb gevonden op het volgende Adres schrijft het volgende.
bron: http://www.hardware.info/reviews.php?id=333&page=2
Veel moederborden met oudere chipsets, zo als bijvoorbeeld de VIA KT333, hebben overigens wel een overklok -instelling met een 333 MHz frontside bus. Chipset en moederbord fabrikanten geven echter geen garantie dat dit stabiel zal werken en enkele eerste tests wijzen uit dat de nieuwe Athlon XP processors met bijvoorbeeld een VIA KT333 moederbord geen ideale combinatie is. De nieuwe Athlon XP 2700+ en 2800+ zijn dus niet geschikt als upgrade processor, maar wel als processor voor een geheel nieuw systeem.
ik zou graag willen weten of er meer gebruikers zijn die een AMD 2700+ of 2800+ met een FSB van 333 mhz hebben
en dit wel goed werkend hebben met een Via KT333 chipset.
Dit omdat de moererbord fabrikant zelf opgeeft dat wet werkt, maar dit word door andere bronnen weer tegen gesproken.
B.V.D Chippy
Bios info
Mainboard model name: 8K5A3+
BIOS filename: K5A32A25.BIN (C700)
Fixes in this BIOS:
• Added support for 2700+ and 2800+ (333 MHz. FSB) CPU micro code
• Solved minor compatability problems with Takram SCSI card
• KB Led turned of after system shut down
• Fan speed detection overflow sytstem crash issue, solved
• AWDFLASH version updated to version 8.22A
• UDMA 133 option visible
• USB 2.0 item disabled by default
• Highpoint BIOS updated to version V 1.22A Download corresponding drivers version 1.22A
Fixes included from previous BIOS:
• Solved 3DMark 2001SE Hangs up whilst APIC is enabled
• Added USB 2.0 control item
• Increased CPU temperature detection range -20 to 100 degrees
• Updated Clock Control Setting by AMD's recommendation
• CPU strings added for correct detection Athlon 2400+/2600+
Ik was van plan om bij u mijn systeem te updaten van een AMD XP 2400+ naar een AMD XP 2800+ .
En om te kijken of dit met mijn systeem ook mogelijk was heb ik wat onderzoek verricht.
Ik ben op dit moment in het bezit van een Epox 8K5A3+ moederbord met de laatste bios update.
De informatie die bij deze bios update word verstrekt geeft aan dat het moederbord nu ook de
2800+ (FSB 333) ondersteunt.
Echter
Andere informatie die ik heb gevonden op het volgende Adres schrijft het volgende.
bron: http://www.hardware.info/reviews.php?id=333&page=2
Veel moederborden met oudere chipsets, zo als bijvoorbeeld de VIA KT333, hebben overigens wel een overklok -instelling met een 333 MHz frontside bus. Chipset en moederbord fabrikanten geven echter geen garantie dat dit stabiel zal werken en enkele eerste tests wijzen uit dat de nieuwe Athlon XP processors met bijvoorbeeld een VIA KT333 moederbord geen ideale combinatie is. De nieuwe Athlon XP 2700+ en 2800+ zijn dus niet geschikt als upgrade processor, maar wel als processor voor een geheel nieuw systeem.
ik zou graag willen weten of er meer gebruikers zijn die een AMD 2700+ of 2800+ met een FSB van 333 mhz hebben
en dit wel goed werkend hebben met een Via KT333 chipset.
Dit omdat de moererbord fabrikant zelf opgeeft dat wet werkt, maar dit word door andere bronnen weer tegen gesproken.
B.V.D Chippy
Bios info
Mainboard model name: 8K5A3+
BIOS filename: K5A32A25.BIN (C700)
Fixes in this BIOS:
• Added support for 2700+ and 2800+ (333 MHz. FSB) CPU micro code
• Solved minor compatability problems with Takram SCSI card
• KB Led turned of after system shut down
• Fan speed detection overflow sytstem crash issue, solved
• AWDFLASH version updated to version 8.22A
• UDMA 133 option visible
• USB 2.0 item disabled by default
• Highpoint BIOS updated to version V 1.22A Download corresponding drivers version 1.22A
Fixes included from previous BIOS:
• Solved 3DMark 2001SE Hangs up whilst APIC is enabled
• Added USB 2.0 control item
• Increased CPU temperature detection range -20 to 100 degrees
• Updated Clock Control Setting by AMD's recommendation
• CPU strings added for correct detection Athlon 2400+/2600+
Laatst bewerkt: