kan dit werken?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Maud
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Maud

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2004
Ik heb een ASUS K8V-X moederbord met DDR400 512MB geheugen.
Is het mogelijk om dit geheugen uit te breiden met bv DDR226 geheugen welke ik nog heb liggen.

Processor AMD sempron 3000+

Of gaat dit niet werken

Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat je DDR 266 bedoeld?
DDR266 staat gelijk aan PC2100 en wordt door jou moederbord ondersteunt.

Het kan overigens zijn dat het niet werkt, dat is afhankelijk van wat voor type geheugen er nu in zit (dat is dus een ander type).
Verschillende soorten geheugenmodules werken niet altijd probleemloos samen.
Een kwestie van uitproberen dus.
Ook is DDR 266 langzamer en (indien het werk) zal de snelheid van je andere geheugen naar beneden halen, omdat deze zich zal aanpassen.

Misschien is het beter om een nieuwe -zelfde type- erbij te kopen.

uitproberen kan geen kwaad.

er zijn 2 mogelijkheden:

1. je moederbord weigert dienst na bijzetting van het geheugen 2100 bij de 3200
2. je moederbord accepteert het geheugen maar zal de snelheid van beide modules niet hoger dan 2100 vaststellen, dit om je langzamere module te beschermen.

bij optie 2 als het werkt, is er ook nog kans op compibaliteitsproblemen, d.w.z. dat je pc continu vastloopt... maar dit hoeft absoluut niet zo te zijn!

Dus... probeer gerust, kan geen kwaad.

Succes!
:thumb:

Gaat niet werken, behalve als je het geheugen overklokt of de processor onderklokt.
DDR266 = PC2100
Je CPU heeft een FSB van 333mhz (DDR). Hierdoor spreekt hij het geheugen als minimaal PC2700 aan, PC3200 kan ook, maar minder dan PC2700 lukt niet.

Op de ASUS site
3 x 184-pin DIMM Sockets support max. 3GB un-buffered ECC and non-ECC PC3200/PC2700 / PC2100 DDR SDRAM memory
Dat ben ik niet met je eens.
Dit staat op de ASUS site.

Hmmm, 't is een S754 bord. Misschien dat het inderdaad niet meer opgaat voor de Hypertransport-verbinding. 'k had niet verder gekeken dan "Sempron" en dacht automatisch "socket A". 't is dus een Athlon64 met uitgeschakelde 64-bit registers.

Met Socket-A kon je het geheugen niet lager instellen dan de FSB van de processor. Asynchroon kon uitsluiten door je geheugen hoger te klokken dat de FSB van de CPU.

Je kunt zelf bepalen hoe snel het geheugen loopt: je hebt een paar mogelijkheden in bios

*by spd: het systeem kijkt naar de module en past automatisch de snelheid aan, zal dan pc2100 worden voor beide modules

*266 - pc2100

*333 - pc2700

* 400 - pc3200

deze 3 dwingen de geheugens op een bepaalde snelheid te werken, succes niet gegarandeerd maar zou het proberen ;)

succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan