Kan dit?

Status
Niet open voor verdere reacties.

tipica

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 mei 2007
Hallo,

ik ben nieuw hier en ik heb een vraag over anti-virus programma.

Op dit moment heb ik Live One Care. Ik moet zeggen dat ik er geen problemen mee heb en in mijn beleving werkt One Care prima. Nu is het me opgevallen dat One Care niet zo goed uit de bus komt als AV-programma, ik heb toch de indruk dat over het algemeen dit AV progamma wordt afgeraden.

Ik heb nu NOD32 gedownload (gratis, het is een proefperiode van 1 maand).
Ik zit nu te denken om misschien NOD32 definitief te gaan gebruiken als mij dit goed bevalt (dit moet natuurlijk nog blijken omdat ik nu in een gratis proefperiode zit),

Nu vraag ik me het volgende af:

is het mogelijk om zowel NOD32 én One Care (dus samen) op je computer te hebben staan en dat beiden dan werken? Of levert dit problemen op? Ik heb wel eens gehoord dat wanneer je twee verschillende AV-programma's gebruikt, dit niet goed is.

Omdat ik geen verstand van computers heb, zou ik graag willen weten of ik beide programma's op de computer kan hebben?

Kan het kwaad dat ik nu een gratis NOD32 op mijn computer heb (proeftrial), of moet ik die dan verwijderen? Ik wil nu niet meteen Oce Care van mijn computer verwijderen, want op zich bevalt One Care mij goed (ik heb er nooit problemen mee gehad).

Vanmorgen heb ik een scan laten uitvoeren door NOD32 en deze gaf aan dat er geen virussen gevonden zijn. Wat kan ik het beste doen? One Care gewoon behouden (ik heb er ook voor betaald) of overstappen op NOD32, of NOD32 nu verwijderen van mijn PC omdat ik al One Care heb? Kan een proefexamplaar naast je gewone AV meedraaien, of is dit ook niet goed?

ook voor een proefversie geldt beter geen 2 stks installeren. Wat beter is weet ik niet Het is altijd zo dat iedereen zijn eigen voorkeur heeft. Zelf heb ik Norton Internet Security en dat bevalt me prima. ik zou dus zeggen waarom een programma dat jou goed bevalt en nooit problemen geeft vervangen!

Laatst bewerkt:
Als je onafhankelijk test informatie wilt over AV programma’s kijk dan eens hier.
Live One Care is inderdaad een slechte keuze, maar e.e.a. is ook afhankelijk van je surf en download gedrag, ofwel hoeveel risico loop je.

Maar zoals al gezegd, 2 AV programma's is vragen om moeilijkheden.

Als jij geen problemen hebt met OneCare en je surfgedrag is '' netjes '' genoeg ( geen warez, crack enz. ) dan is er geen rede om OneCare te verwijeren.
OneCare is onlangs wel verbeterd door Microsoft, maar nog steeds een mager anti-virusprogramma. Voor hetzelgde geld heb je een gratis anti-virusprogramma en firewall.
Door bijvoorbeed AVG Anti-Virus en Sygate of Comodo te gebruiken als firewall.
NOD32 is een prima programma, maar als je een totaalpakket wilt gebruiken, dus met firewall, anti-spyware, anti-virus, spamfilter is Kaspersky Internet Security een goede keus.

Bedankt voor de antwoorden. Ik heb in ieder geval NOD32 van mijn PC verwijderd. Ik heb One Care en voorlopig laat ik dat er maar op zitten. Ik moet zeggen dat ik -tot heden- nooit problemen heb gehad met One Care.

Even een ander vraagje: mijn computer is nieuw (ik heb deze pas gekocht, nieuw) maar soms "blaast" de PC (het lijkt wel of er een fohn aanstaat, dat soort geluid hoor ik). Ik ga er vanuit dat het blaas-geluid van achter de PC komt.

Wat kan het zijn? Ik stoor me soms aan dat geluid.
Moet ik het schoonmaken (stof of zo?).

Vooral de moderne, snelle PC's hebben een CPU (Central Processing Unit) die behoorlijk heet kan worden als hij hard moet werken. Daarom zit op die CPU een koelsysteem waar ook een fan bij hoort. Die kun je horen versnellen. Dat is in principe normaal.

Pas als het geluid "hoog gierend" wordt en ook lang blijft aanhouden, zou er iets fout kunnen zitten. Maar gelukkig zit er een veiligheid op: wordt de CPU echt té heet, dan schakelt het systeem zichzelf uit.

tipica,
Je zou even kunnen kijken naar de temperaturen, bijvoorbeeld met SpeedFan.
Als die regelmatig te heet zijn, is een betere fan of extra fan misschien een optie.
Voedingen maken ook lawaai soms.
In ieder geval is een virus niet direct oorzaak van dat lawaai.:p

Hallo Michael,

hoe kom ik aan die speedfan? Kun je dat ergens kopen of zo?
Ik heb weinig verstand van PC's, vandaar.
Ik merk wel, dat de comp begint te blazen als ik er heel lang (aantal uren) achter heb gezeten. In het begin blaast de comp niet. Nu op dit moment is de pc lekker rustig, maar als ik de hele avond aktief bezig ben geweest, begint de pc toch een hoop herrie te maken (met blazen dan).

Hoe kan ik meten of de temperatuur niet te heet is?

Sorry voor de onvolledige uitleg.
SpeedFan kan je hier gratis downloaden. Over het installeren en gebruiken van SpeedFan vindje hier een goede handleiding.
Als er erg weinig temperaturen naar voren komen, kan het zo zijn dat jouw moederbord die mogelijkheid met een sensor niet ondersteunt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan