• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kan dit?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pthomass

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 jul 2007
Zelfgenerend werkblad??

Voordat ik mij eraan ga wagen, wil ik eerst even vragen of het mogelijk is.

eerste werkblad:
Hierop geef je de gebruiker de keuze om een aantal gegevens in te voeren:
- Startdatum van het project
- Einddatum van het project
- aantal projectmedewerkers

Op basis van deze (en mogelijk nog een paar) gegevens zouden er evenveel werkbladen gegenereerd moeten worden als projectmedewerkers. Deze werkbladen dienen in eerste instantie een welbepaalde layout te hebben, inclusief formules en tekstvelden. Aan de hand van de projectdata dienen de werkbladen een time table te hebben die telkens een jaar beslaan of minder (als einddatum ligt voor een volgend volledig projectjaar). Deze timetable dient dan in feite een tabel te zijn waarin werkweken staan waarvan de weekenden aangeduidt zijn als niet in te vullen velden en de werkdagen in de week als in te vullen velden.

Concreet zijn mijn vragen:

Kan je zoiets maken dat door middel van een druk op een knop een x-aantal werkbladen aangemaakt worden waarin voorgedefinieerde cellen aangemaakt worden en waarbij een time table opgemaakt wordt rekening houdend met de start en eind datum die wordt opgegeven EN rekening houdend met een reële kalender???

Laatst bewerkt:
@axel

er staat een klein foutje in:
Code:
  For i = 1 To Val(TextBox1.Value)
moet zijn
Code:
 For i = 1 To Val(TextBox3.Value)

@thomas,

zoek volgende keer een betere titel. waarover gaat dit, als we zoeken op dit forum hebben we hier niets aan.

steven

@axel

er staat een klein foutje in:
Code:
  For i = 1 To Val(TextBox1.Value)
moet zijn
Code:
 For i = 1 To Val(TextBox3.Value)

@thomas,

zoek volgende keer een betere titel. waarover gaat dit, als we zoeken op dit forum hebben we hier niets aan.

steven

1. Titel is aangepast ;)

2. Kennelijk ken ik Excel totaal niet goed als ik deze code zo zie. Ik heb wel eens met Visual Basic gewerkt (ook een leuk programma). Kan je deze code gewoonweg in Excel invoeren of moet je daar extra programma's voor installeren?

Na het aanpassen van het beveiligingniveau van de macro's kon ik jouw programma gebruiken. Het zag er al goed uit, dus het kan in feite.

Nu gaan we verder. Jullie hoeven het niet helemaal uit te werken hoor!!! ;)

Bedoeling van mij was om op Blad1 invulvelden te maken en dan een knop voor "maak urenregistratie". Vervolgens worden er bladen toegevoegd waarin vanalle informatie staat. Jij hebt gewerkt met de aanduiding van dagen met datum. Mijn bedoeling was om een tabel te krijgen per maand met in de kolommen de weeknummers en in de rijen de dagen van de week. Weekenden en dagen die in een vorige/volgende maand vallen, dienen dan geblokkeerd te worden voor invoer.

Dus, even van voorafaan want ik heb duizend en één vragen.

Kan je met de gewone excel uitvoering (geen extra pakketten installeren) zorgen dat je op de eerste pagina invulvelden hebt met een knop die ervoor zorgt dat je:
  • oftwel in hetzelfde bestand nieuwe tabbladen krijgt met voorafingestelde celinhouden
  • ofwel een nieuw bestand wordt aangemaakt waar tevens die tabbladen in staan

In de bijlage zit een voorbeeld van hoe een werkblad er uiteindelijk moet uitzien per projectmedewerker en per projectjaar (beetje gereduceerde vorm). Een projectjaar is GEEN kalenderjaar maar kan lopen van juni '06 tot mei '07.
Roze velden zijn invulvelden, groene velden moeten formules bevatten en al de rest dient geblokkeerd te worden.

Bijlagen

Dag Thomas,

Alles wat je met de hand in Excel kunt maken kan ook via VBA. Maar ik ben programmeur en laat alles afhandelen via dialoogvensters en ik gebruik Excel alleen om de data in op te slaan. Geen zoekwerk en gerotzooi, je hebt (bijna) alles in de hand.

Als je je opzet wil doorvoeren dan kan ik je aanraden om de macro recorder aan te zetten en alles één keer met de hand uit te voeren. De code om dat voortaan automatisch te bewerkstelligen vindt je dan in de macro.
Gegroet,

Axel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan