Kan door een Geforce 8400GS kaart W7 niet normaal afsluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

kanyarat

Verenigingslid
Lid geworden
24 sep 2004
Hallo,
Omdat de onboard video op mijn pc niet voldoende was voor aero heb ik er een Geforce 8400 GS PCI low profile videokaart bijgezet en dat werkte allemaal perfect. Probleem was toen dat als ik die kaart erin zette kon ik windows 7 niet afsluiten want die startte dan telkens vanzelf weer op. Zodra ik die kaart eruit haalde en de onboard video gebruikte, kon ik wel gewoon afsluiten. Ik kreeg adviezen als bios updaten, mb is stuk, ligt aan de pc, etc.

Nu heb ik een andere pc (HPdc5700sff deze is nog nieuw) Dus ik probeerde de kaart daar eens. Zodra ik de kaart erin zette ging de pc al aan, en dus heb ik weer hetzelfde probleem: Met de kaart erin kan ik windows 7 niet afsluiten want dan start de pc iedere keer vanzelf weer op.

Weet iemand hier raad op? pc specs: HP dc5700sff, Intel core2 duo 2,53, 4GB RAM, 320Gb HD, windows 7 ultimate 32bit.
mvrgr. Kanyarat.

update de drivers eens? installeer dus de laatste drivers vanuit de site van de producent van je grafische kaart. Als je dit al eens hebt gedaan, en het probleem blijft zich voordoen, installeer dan ees even de voorlaatste drivers. misschien is dit weer een van die fameuze nVidea driver bugs

Dat heb ik ook al een keer geprobeerd. Het zou ook iets te maken kunnen hebben met "WakeOnPCI device" maar dat kan ik niet vinden in de bios. Het lijkt mij wel logisch dat het gewoon een of andere instelling zou kunnen zijn. Als de pc uitstaat en ik doe de kaart in een PCI slot, dan start de pc gelijk al op.

Laatst bewerkt:
... heb je de PC niet van het elektriciteitsnet gehaald ofzo???

JE MOET ALTIJD DE PC VAN HET ELEKTRICITEITSNET HALEN VOORDAT JE HEM OPENMAAKT EN IETS VERANDERD AAN DE HARDWARE!!!!!!

Laatst bewerkt:
Ja,ja, is een keer gebeurd maar heeft geen schade aangericht:o wist niet dat je boos werd;)maar weet je ook een oplossing?

Opgelost! Ik heb Wakeup on LAN maar eens uitgeschakeld (zonder enig idee wat dit is), en nu schakelt mijn pc keurig uit zoals het hoort. Ik hoop alleen dat iemand mij kan vertellen hoe dit komt.

heh dat is normaal een terminal service, dat een pc dus "wakkergemaakt" word uit standby (niet uit afsluiten!) als er een bepaald signaal komt van over het netwerk vanuit een server of een andere PC. Normaal zou dit dus geen enkel invloed mogen hebben op jou pc als ie uitstaat hoor.

Ja, maar het is toch echt een feit dat na het uitschakelen van "Wakeup on LAN" de pc normaal afsluit en niet meer vanzelf opstart. Misschien kan iemand vertellen waarom en hoe??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan