Kan DVI-I met DVI-D samen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Pesu
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Pesu

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 apr 2010
Je hebt een DVI-D kabel nodig.

In een DVI-I aansluiting zitten zowel het digitale (24 pinnen) als het analoge (4 pinnetjes rond het brede pootje) signaal. Je monitor heeft alleen het digitale signaal nodig dus is DVI-D genoeg. Die analoge aansluiting is eigenlijk alleen nog zinvol bij oudere monitoren.

https://secure.wikimedia.org/wikipedia/en/wiki/Digital_Visual_Interface voor plaatjes

Laatst bewerkt:
dus ik kan gewoon een dvi d kopen? moet ik nog rekening houden male en female?

en ben je er zeker van?

nee, hij is 2de hands.

maar ik ga hem zo halen. dus dvi d is goed? en moet ik rekening houden met males en females?

@Bertus. Ik weet dat Samsung wel kabels meelevert. Andere merken vaak niet. Scheelt weer een euro produktiekosten. Zelfde verhaal als dat er nooit een USB kabel bij een printer zit. Dus even in de specs lezen of in de doos kijken.

@Pesu. Natuurlijk moet je daar rekening mee houden. Dat geld voor alle stekkers. Je hebt een male-male kabel nodig. Die zul je ook het meeste aantreffen in winkels. En ja, ik ben zeker. Zie o.a. ook het wikipedia artikel. Maar zoals Bertus zegt. Mss zit er al een kabel bij je monitor.

ok alvast bedankt.

een male male? geen female male ofzo?

Yep. En wil je het nog zekerder weten, lees dan even de documentatie van de videokaart en monitor. Daar staat de informatie ook in.

ok. hartstikke bedankt allemaal en dan ga ik straks genieten van mijn full hd scherm:p.

bedank!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan