Kan een amateur als ik...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Diamond

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2001
een pc kast omtoveren in iets leuks?

Ik wil namelijk in mijn Big Tower een Window maken aan de zijkant en in de computerkast wil ik wat caselights en neonfans zoals dat heet. Bovendien wil ik ook gelijk een nieuwe grafische kaart en harde schijf erin gooien. En eventueel een Fan die minder geluid voortbrengt.
Maar aangezien ik nooit hiermee bezig ben geweest ben ik bang dat ik iets fout doe, of niet weet hoe alles werkt/op zijn plaats moet.

Raden jullie mij aan zelf aan de slag te gaan?

Hier een link: http://www.coolcasegallery.net/ccg/index.php?start=6&perpage=10&order=1

Hier staan aardige kastjes tussen :thumb:
Zo mooi hoeven ze niet te zijn maar wil er wel wat van maken!

Ik heb Alternate gemaild of hun niet assembleren (wel 50 euro maarja, zekere voor het onzekere) maar ik w8 op het antwoord.

Bovendien schreven ze het volgende toen ik vroeg of het mogelijk was een Casewindow in mijn kast te maken:

Als u een beetje handig bent met klussen en u bent in het bezit van een Dremel is het mogelijk om deze pc om te bouwen voor 1 met een casewindow. Kijk op www.alternate.nl onder Hardware --> Case Modding -->
Window kits. UV caselights trekken op zich niet veel stroom. Deze kunt u aansluiten dmv een meegeleverde converter die u aasnluit op een vrije 5,25" molex-stekker die uit uw voeding komt.

Wij vertrouwen erop dat wij u hiermee voldoende hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Het Alternate-Team

Hier gaat het al mis, wat is een Dremel? Converter, 5,25 Molex-stekker die uit uw voeding komt... :confused:
Hoe kan ik zien dat ik die heb? etc. etc.

Misschien is het allemaal wel heel simpel maar dat weet ik dus niet, dat is dus ook mijn vraag. Hebben jullie misschien NL handleidingen op internet? Heb zelf nog niets kunnen vinden.
Verder w8 ik nog op antwoord of Alternate het assembleren eventueel, maar als ik het zelf misschien kan, scheelt me 50 euro, behoud ik me pc en ben ik creatief bezig :thumb: :)

Met vriendelijke groet,
Wes

Wes,

Een dremel is een klein hand slijp machientje, te koop in de betere ijzerzaak.
Molex stekker, dat is hetzelfde stekkertje als in de harddisk gaat voor de spanning. witte stekker met de draadjes rood geel en zwart.
En als je een klein beetje handig bent met de handjes dan kun je het echt zelf hoor.
Maar je moet dit natuurlijk wel doen als de computer niet in gebruik is en je zonder problemen overal bij kunt komen.

Geplaatst door puppie
Wes,

Een dremel is een klein hand slijp machientje, te koop in de betere ijzerzaak.
Molex stekker, dat is hetzelfde stekkertje als in de harddisk gaat voor de spanning. witte stekker met de draadjes rood geel en zwart.
En als je een klein beetje handig bent met de handjes dan kun je het echt zelf hoor.
Maar je moet dit natuurlijk wel doen als de computer niet in gebruik is en je zonder problemen overal bij kunt komen.

Hoii puppie, thnx voor je snelle reactie.
Maar als dat stekkertje in de harddisk gaat hoe kan die dan ook worden aangesloten op die converter? Of kunnen er meerdere uit komen?
Bovendien, hoe zie ik waar ik bijv me harde schijf moet plaatsen, die moet je toch ook vast schroeven, of volgt dit vanzelf???

*Ben niet zo'n held* ;)

Maar misschien moet ik gewoon eens een keer keer in me pc kast kijken.

Bovendien vraag ik me af of wel alles op me moederbord etc kan worden aangesloten maar dat laatste kan ik natuurlijk vragen bij Alternate.

Normaal gesproken zijn er nog wel van die voedingstekkertjes over.
Ik zou zeer zeker eens een keer in de pc kast kijken.
Daar zie je dan je harddisk e.d en zie je ook hoe het vast gemaakt moet worden.

Geplaatst door puppie
Normaal gesproken zijn er nog wel van die voedingstekkertjes over.
Ik zou zeer zeker eens een keer in de pc kast kijken.
Daar zie je dan je harddisk e.d en zie je ook hoe het vast gemaakt moet worden.

Hij is alleen wel vergrnedeld door Alternate dit om te voorkomen dat er word gerotzooit in de kast ivm de garantie. Maar me pc is al 2,5 jaar oud en je hebt op de meeste producten toch maar 24 maanden (2 jaar) garantie?

Verzegeld i.v.m. garantie, ja dat kan maar dan zou je er nooit iets in mogen wijzigen. en ja elektronica is meestal na 24 garantie vrij.
Maar ook daar zijn de berichten weer tegenstrijdig over.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan