Kan een AMD APU A4-5300 met ingebouwde Radeon HD 7480D Crossfire doen met R9 270X?

• Onderwerp starter Onderwerp starter YvoB
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

YvoB

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2011
Hallo allemaal,

Mijn computer draait op een AMD APU (A4-5300) met 'intergrated graphics' (Radeon HD 7480D). Ik ben van plan een AMD Radeon R9 270X grafische kaart te kopen. Wat ik me ten eerste afvraag, is of je deze twee grafische 'kaarten' samen kunt laten werken via Crossfire. En zo ja, krijg ik hier een zo veel betere game ervaring van?
Daarnaast heb ik gelezen in een forum dat het mogelijk is om gewoon een grafische kaart naar keuze (van AMD in dit geval) te laten draaien in plaats van de intergrated graphics van de APU. Volgens dit forum is er maar één grafische kaart die Crossfire kan doen met een A4 APU. Ze raden hier ook aan om in het Catalyst Center de intergrated graphics uit te schakelen en gewoon op die losse grafische kaart te draaien omdat dat een veeeeeel betere game ervaring geeft.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Gr. Yvo

Laatst bewerkt:
Hoi,

Nee dat gaat volgens mij niet werken voor crossfire moet je twee gelijke chips hebben en al zou het werken gaat alles op de langzaamste chip draaien qua snelheid.

Het komt er dus op neer dat ik die R9 270X kaart gewoon los moet laten draaien van de internal graphics? Dat zou namelijk sowieso goed moeten werken volgens dat andere forum, en die man werkt zelf ook met een AMD APU.

Goedemorgen,

Ja daar komt het op neer maar als je een moederbord hebt die crossfire ondersteund zit daar misschien wel de oplossing;)

Bedoel je gewoon CrossfireX of Hybrid Crossfire want CrossfireX kan mijn moederbord niet omdat hij maar één PCIe aansluiting heeft (ik bedoel dan die lange aansluiting, niet die andere twee die kleiner zijn waarvan de één nog kleiner dan de ander).

Wat ik me wel afvraag is of ik met mijn APU, en ik bedoel dan in dit geval de CPU die daar in zit, en die R9 270X videokaart wel echt een groot verschil krijg in FPS want ik hoor namelijk verhalen over bottlenecks die je kunt krijgen als je CPU niet goed genoeg is voor het kunnen van je videokaart.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ja dat klopt, maar de vraag was of je crossfire met interne en losse videokaart kon draaien maar inderdaad voor crossfire zou een betere processor wel wenselijk zijn maar zo als jij draait lijkt mij dit nog wel te kunnen. Crossfire is zo bij je toch niet mogelijk:(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan