Kan een bepaalde e-mail niet verwijderen

• Onderwerp starter Onderwerp starter HB57
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

HB57

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2004
Hallo,

Ik heb een e-mail in de 'Verwijderd' map staan, die ik niet kan verwijderen. Ik krijg dan de melding 'Er zijn fouten opgetreden in het bestand c:\documents and settings\..........outlook.pst" en ik word geadviseerd scanpst.exe te draaien. Dat heb ik gedaan, maar dat helpt niet. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?:(

Hoi,

Ja, er is een wat omslachtige manier:

Zorg dat Outlook is afgesloten.
Verplaats het bestand outlook.pst van de oorspronkelijk locatie naar een andere directory (ehh ... map) bijvoorbeeld op het bureaublad.
Start outlook en je krijgt de terechte foutmelding dat het bestand niet gevonden kan worden. Ga met deze melding akkoord en w.s. wordt outlook direct weer afgesloten.
Op het moment dat je outlook opnieuw start wordt een nieuw bestand outlook.pst aangemaakt.
Je kunt nu in outlook via menu Bestand > Importeren en exporteren ... alle onderdelen van het 'outlook-gamma' weer importeren, behalve de map verwijderde items uiteraard

Ik heb hieronder even een overzicht gemaakt van de bestanden die ik in de Outlook directory aantref:

Archive - tekstdocument
Archive - Office Data File
Extend - DAT.bestand
Mailbox - Office Data File
Outcmd - DAT bestand
Outitems - tekstdocument
Outlook - tekstdocument
Outlook - Office Data File
Outlook - Office Data File
Outlook.bak - bak bestand
Outlook - XML document
Outlook.srs - SRS bestand
Outlprnt - bestand

Welke file is nu de file die jij bedoelt en die ik moet verplaatsen naar het bureaublad?

Overigens heb ik in de Postvak In directory in Outlook ook twee berichten staan die ik niet kan verwijderen.
Deze berichten hebben alleen als naam 'geen'.

Gr. Hans

Laatst bewerkt:
Nee .... het betreffende bestand bevind zich in deze map (WindowsXP):

C:\Documents and Settings\[jou gebruikersnaam]\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook

Je hebt de weergave van de bestandsextensies daarnaast niet aan staan, schakel dit in.

Mocht dit allemaal te ingewikkeld zijn, vraag dan hulp van iemand die je er ter plekke even mee kan helpen, want het wordt wel erg ingewikkeld zo om dat hier even uit te leggen, als je er niet gewend bent mee te werken.......

Dat is ook de directory waaruit de door mij genoemde bestanden komen. Ik heb het Outlook.pst verplaatst, zoals jij had aangegeven, maar bij het opnieuw opstarten krijg ik niet de melding die jij noemt. Sterker nog, als ik alle files uit de de Outlook directory verwijder en dan Outlook weer opstart werkt alles ook nog en heb ik zelfs nog alle bestaande e-mails. Het lijkt alsof hij Outlook ergens anders vandaag haalt, maar als ik in Mijn computer zoek naar Outlook.pst, dan vindt hij maar één bestand.

Nog andere suggesties?

Gr. Hans

In welke folder (volledige pad) staan jouw bestanden dan?

c:\documents and settings\naam\application data\microsoft\outlook

Da's apart, normaal staat er nl ook nog local settings bij.. heb je bij het zoeken naar *.pst files hidden bestanden gezocht? Ook is het verstandig om naar *.pst te zoeken ipv outlook.pst; je kunt het bestand namelijk bij de installatie een andere naam geven.

N.a.v. jouw opmerking over Local Settings ben ik ook eens daaronder gaan kijken en daar vind ik dus ook een Outlook map. Ik heb dus op twee plaatsen outlook staan t.w.
1) c:\Documents and Settings\naam\Application Data\Microsoft\Outlook
Hieronder staan de volgende bestanden:
archive.log - 26-01-06
archive.pst - 11-09-06
extend.dat - 27-09-06
mailbox.pab - 12-09-06
outcmd.dat - 09-02-08
outitems.log - 19-02-07
outlook.bak - 13-10-06
outlook.log - 26-01-08
outlook.nk2 - 08-02-08
outlook.pst - 04-12-06
outlook.srs - 08-02-08
outlook.xml - 09-02-08
outlprnt - 07-02-08

Ik heb er even achter gezet de datum waarop de computer aangeeft dat het bestand het laatst gewijzigd zou zijn.

In 2:
c:\Documents and Settings\naam\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook
staan de volgende bestanden:
archive.pst - 11-09-06
extend.dat - 13-12-07
mailbox.pab - 12-09-06
outlook.pst 09-02-08

Als ik onder opties kijk in Outlook dan wordt daar aangegeven dat de gegevens bestanden worden opgeslagen onder
c:\Documents and Settings\naam\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook\outlook.pst

Is het normaal dat je op twee plaatsen Outlook heb staan? Als ik de bestanden onder 1) verwijder, dan zijn (als ik Oultook opstart) bijvoorbeeld mijn persoonlijke favorieten weg. Outlook maakt dus wel gebruik van files onder 1).

Van je bestanden onder
c:\Documents and Settings\naam\Application Data\Microsoft\Outlook
kun je de .pst files waarschijnlijk veilig verwijderen - deze zijn waarschijnlijk ontstaan bij een migratie van een ouder account. Best gewoon even renamen.

je shortcuts en zo staan in de .xml file. Zie hier voor de .srs file: http://filext.com/file-extension/SRS

Dat klopt. Ik had het outlook.pst bestand daar in eerste instantie verwijderd zoals jij in je eerste bericht had aangeven. Bij het opstarten van Outlook gebeurde toen niet wat jij had geschreven. Nu snap ik waarom. Nog even voor de duidelijkheid. Ik haal de .pst bestanden weg en laat de rest staan, dat is ook normaal dat de shortcuts worden weggeschreven onder c:\Documents and Settings\naam\Application Data\Microsoft\Outlook
en de rest onder c:\Documents and Settings\naam\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook

of is het logischer om alles bij elkaar te hebben staan.

Start Outlook

Kies menu: Bestand > Gegevensbestandsbeheer...
Welk pad en bestandsnaam staat áchter 'Persoonlijke mappen'?

c:\Documents and Settings\naam\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook\outlook.pst

Zorg dat Outlook is afgesloten

Start de Verkenner
Menu:
Extra > Mapopties; tabblad Weergave

Haal het vinkje wég bij 'Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen
Wél een vinkje bij: 'De inhoud van systeemmappen weergeven'
Geen vinkje bij 'Extensies voor bekende bestandstypen verbergen

En scrol nu naar beneden, naar 'Verborgen Bestanden en Mappen'
Klik het keuzerondje bij 'Verborgen bestanden en mappen weergeven'.

Blader nu naar de map die je net aangaf en MAAK DEZE LEEG.

Zoek nu via de Startknop en Zoeken... naar Bestanden of mappen
Klik op 'Alle bestanden en mappen...'
Typ in het vak 'De volledige of gedeeltelijke bestandsnaam': *.pst

Laat op alle harde schijven zoeken

Klik op 'Geavanceerde opties'

Zorg dat er vinkjes staan bij:
- Systeemmappen doorzoeken
- Verborgen bestanden en mappen doorzoeken
- Submappen doorzoeken

Noteer alle lokaties waar een *.pst bestand wordt gevonden en verplaats die naar een extern medium (USB-stick, externe harde schijf etc.). Dus verplaatsen zodat ze van je harde schijf (schijven) verdwenen zijn.
Zorg dat bij het starten van Outlook dit externe medium niet aangekoppeld is.

Als je alsnog alle gegevens in Outlook hebt staan heb je bovenstaande stappen niet goed opgevolgd.
LET WEL: het gaat om Outlook uit het MsOfficepakket en NIET om Outlook Expres.
Outlook kent maar één gegevensbestand: met de extensie .PST
Outlook expres kent er meer, maar de gegevens daarvan staan normaliter niet in de map die je hierboven aangaf.

Laatst bewerkt:
De oplossing voor mensen met Google Desktop

Voor mensen die dit probleem anno 2008 hebben. Dit wordt doorgaans verzoorzaakt door een oudere verise van Google Desktop die outlook niet geheel laat afsluiten, ook al ze je dit op het eerste oog niet. Upgrade Google Desktop en alles is opgelost.

:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan