Kan een HD door een hoge temp (tijdelijk) uitvallen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dutchsoulboy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 okt 2000
Ik zit hier met een merkwaardig fenomeen. Af en toe valt er een harde schijf plotseling uit, en dan wordt deze niet meer 'gezien'.
Ik dacht dat het aan een losse satakabel kwam maar daar ligt het dus niet aan. Nu vindt ik de temperatuur wat aan de hoge kant (45 graden) , maar ik vraag me af of het daar wel aan kan liggen want het het zijn drie identieke exemplaren die in die computer zitten.

Waarschijnlijk een brakke voeding of een draadje dat niet helemaal lekker is. De temperatuur is niet bijzonder hoog, pas vanaf 50+ moet je je echt zorgen gaan maken. Betere koeling is echter geen overbodige luxe.

Kijk of je je S.M.A.R.T kan uitlezen met crystaldiscinfo misschien kan je hiermee achterhalen waarom die schijf uitvalt.
Voeding kan idd een oorzaak zijn.

Waarschijnlijk een brakke voeding of een draadje dat niet helemaal lekker is. De temperatuur is niet bijzonder hoog, pas vanaf 50+ moet je je echt zorgen gaan maken. Betere koeling is echter geen overbodige luxe.

Voeding kan het onmogelijk zijn omdat ik de kabels verwisseld heb , het gaat echt om 1 harde schijf. Bovendien is het een coolermaster van 120 euro, die al een klein jaartje probleemloos draait.

Kijk of je je S.M.A.R.T kan uitlezen met crystaldiscinfo misschien kan je hiermee achterhalen waarom die schijf uitvalt.
Voeding kan idd een oorzaak zijn.

SMART geeft niets aan wat niet in orde zou kunnen zijn. Heb HDtune laten draaien en daar is alles 100%.
Echt heel vreemd allemaal.

Het kan inderdaad aan de tempratuur liggen dat een hardeschijf er mee stopt, echter de waarde's die jij opgeeft lijkt het me niet waarschijnlijk mee .. Heb harddisks gezien die ver boven de 60 graden nog normaal functioneerden :)

Waarschijnlijk moet je zoals de andere het al aangeven het zoeken in de voeding, en of mischien je sata kabel(s) ;)

Suc6! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan