kan een link in een e-mailbericht niet meer openen in windows live mail 2011

• Onderwerp starter Onderwerp starter @xa
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

@xa

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2001
Hoi u allen,
Na dat ik mijn Windows Live Mail opende kreeg ik de melding dat er een update beschikbaar was. Eenmaal deze update te hebben uitgevoerd heb ik ineens een geheel vernieuwd programma voor me staan dat iets weg heeft van mijn office pakket. Ziet er niet slecht uit maar blijft vreemd, het problem wat zich nu voordoet is dat de links die ik krijg doorgestuurd niet meer werken als ik er op klikt en zijn ook niet meer blauw van kleur zijn? wat is er aan de hand en hoe krijg ik dit opgelost zodat deze links wel weer werken waarvoor mijn dank. Heb ook het gevoel dat alles trager is geworden na het installeren van deze update! , ik gebruik windows 7 als OS en IE9 als browser.

Groet, @xa

Ps,
Dit zal nog niet mijn laatste vraagje zijn over deze Windows Live Essentials 2011.

Hallo @xa.
Ik denk dat je het beste windows live mail opnieuw kunt installeren. Stel eerst je mailadressen veilig.

Het grote probleem is wat ik ondervind, als ik een koppeling wil verzenden dus zo: Pagina > Koppeling per e-mail verzenden... komt deze aan maar je kunt er niet op klikken voor deze website te openen en is ook niet actief (blauw) maar gewoon zwart.

Groet, @xa

Het grote probleem is wat ik ondervind, als ik een koppeling wil verzenden dus zo: Pagina > Koppeling per e-mail verzenden... komt deze aan maar je kunt er niet op klikken voor deze website te openen en is ook niet actief (blauw) maar gewoon zwart.

Groet, @xa

Dat is raar. Als je nu met de cursor achter de koppeling gaat staan van nl, bijvoorbeeld deze: www.nu.nl

En je geeft achter de nl een shift+enter wat doet deze dan. Is die dan wel onderstreept en kun je hem dan wel openen.

manamana bedankt voor je reactie, als ik naar de site ga van www.nu.nl en wil deze Koppeling per e-mail verzenden... gaat mijn mail programma open en staat daar in het zwart www.nu.nl, doe ik de handeling die je voorstelt > shift+enter > achter de nl word deze blauw en onderstreept en werkt hij wel!

Gr, @xa

manamana bedankt voor je reactie, als ik naar de site ga van www.nu.nl en wil deze Koppeling per e-mail verzenden... gaat mijn mail programma open en staat daar in het zwart www.nu.nl, doe ik de handeling die je voorstelt > shift+enter > achter de nl word deze blauw en onderstreept en werkt hij wel!

Gr, @xa

Dat is mooi te horen. Het zal nog wel op een andere manier kunnen, maar je bent geholpen. Bedankt voor de terug koppeling. :thumb:

Ik neem aan dat toch niet de normale gang van zaken is dat het zo moet worden gedaan, voor dat ik die update van windows live essentials heb gedaan werkte alles perfect. Nu na deze aageboden update die werd aangeboden tijdens het opstarten Windows Live messenger is dit begonnen en werkt het niet meer voorheen, blijft de vraag wat is een definitieve oplossing hiervoor!.
Gelukkig ben ik geholpen maar dat zal toch op deze manier niet de bedoeling zijn dat dit zo moet worden uitgevoerd lijkt mij.
Gr, @xa

Deze uitvoering had ik al reeds eerder gedaan helaas nog steeds zonder resultaat, er zal toch ergens een oplossing voor zijn anders maar terug naar Windows Live Essentials 2009.
Gr, @xa

Deze uitvoering had ik al reeds eerder gedaan helaas nog steeds zonder resultaat, er zal toch ergens een oplossing voor zijn anders maar terug naar Windows Live Essentials 2009.
Gr, @xa

Oh oke dat is dan jammer het was het proberen waard. Ik denk ook dat dit je beste idee is. Gewoon naar essentials gaan.

Toch nog even een vraagje, wat gebruik je zelf, ook Essentials! zelf hou ik ook liever versie 2011 je moet vooruit kijken maar dan moet het wel werken. Te weten dat Essentials 2012 er zit aan te komen.
Gr, @xa

Toch nog even een vraagje, wat gebruik je zelf, ook Essentials! zelf hou ik ook liever versie 2011 je moet vooruit kijken maar dan moet het wel werken. Te weten dat Essentials 2012 er zit aan te komen.
Gr, @xa

Ik heb 2011 en die werkt goed moet ik zeggen. En inderdaad wachten is een goed advies. ;)

Remy, bedankt voor het meedenken maar wat heeft dit met mijn probleem van doen Koppeling per e-mail verzenden... zie boven!
Groet, @xa

Ik kan het niet bevatten dat Windows Live Essentials 2011 niet de mogelijkheid bied om een link door te sturen en het onmogelijk maakt dat de ontvangende partij daar gewoon op kan klikken en doorverwezen word naar aangeboden link. Die blijft gewoon zwart en plaats van blauw!!
Een koppeling verzenden
Een koppeling verzenden dus zo: Pagina > Koppeling per e-mail verzenden... dan opent zich Windows Live Mail en word de geselecteerde link (koppeling) geplaats maar je kunt er niet op klikken voor de website te openen en is ook niet actief (blauw) maar gewoon zwart.

Met wat googgelen kom je erachter dat in niet de enige ben die dit probleem ondervind met Windows Live Essentials 2011, maar een oplossing heb ik nog niet gevonden na dagen zoeken, laat jullie ervaringen eens horen of dit probleem zich ook bij jullie afspeelt alleen zo kunnen misschien tot een oplossing komen.
Alle programma’s die ik hiervoor gebruik staan allen als standaard ingesteld, ik gebruik Windows 7 als OS, als Browser IE9, wie heeft de oplossing in deze?

Met vriendelijke groet, @xa

Remy, bedankt voor het meedenken maar wat heeft dit met mijn probleem van doen Koppeling per e-mail verzenden... zie boven!
Groet, @xa

In het antwoord van o.a. Jocina zie je dat de mogelijkheid tot in of uitschakelen van onder meer HTML inhoud ook wel eens veranderd moet worden bij een
nieuwe installatie van Live Messenger. Vandaar mijn link naar dit forum.... :rolleyes:

Groetjes,

Remy

Hallo @xa.

Als je nu een nieuw bericht opent in windows live mail.

Klik dan op bericht. Kijk nu eens in mijn bijlage. Als je die ziet dan is de ene link onderstreept en de andere niet. Dus iets met opmaak HTML.

Linkje van nu.nl knippen en plakken probeer maar eens.

@xatest.PNG

@xatest1.PNG

Is dit het.

Hoi manamana, het klopt zoals je de afbeeldingen hebt geplaats. Maak ik een bericht met de opmaak "Tekst met opmaak (HTML) en plak dan www.nu.nl blijf de het een zwarte Link/Koppeling" maak ik hem "Tekst zonder opmaak" word hij www.nu.nl normaal blauw en bruikbaar. Hoe nou verder met het versturen van: Pagina > Koppeling per e-mail verzenden...
Gr, @xa

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan