• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kan een Messagebox op een zelf te bepalen plek verschijnen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gert Bouwmeeste

Verenigingslid
Lid geworden
28 nov 2007
Ik wil graag een Messagebox op een specifieke plek laten verschijnen, m.a.w. koppelen aan bv cel B2. Kan zoiets? Nu verschijnt de Messagebox altijd ergens in het midden van het scherm, zelfs buiten het Excel-venter. En dat wil ik niet want dan valt het niet meer op.

Toon dan in plaats van een msgbox een zelfgemaakte userform, met daarop enkel een label met de tekst die je wil tonen. Een userform kan je wel schikken op het scherm waar je wil.

Wigi

Al opgelost

Ik heb het op een andere manier opgelost. Als zich een event voordoet waarbij de messagebox moet verschijnen, dan plaats in via de macro de tekst in een paar cellen en zet de schermweergave weer aan. Misschien niet geavanceerd, maar het werkt wel.

Je kan een evt. boodschap ook in de statusbalk van Excel laten verschijnen via VBA.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan