• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kan een opgeslagen Excel bestand niet meer openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrpike

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2012
Beste,

Ik werk met Excel 2003 en heb een bestand welke gemaakt is onder Excel 2007 aangepast.
Dit werkte prima ( dmv bestandsconversie) Echter vandaag kon ik dit bestand plotseling niet meer openen.
Ik krijg een melding van " Het bestand kan niet geopend worden met het conversieprogramma".
Het vreemde ervan is dat ik andere bestanden onder Excel 2007 wel gewoon kan openen en dat het bestand wel geconverteerd wordt.
Iemand een suggestie wat te doen? zit namelijk aardig wat tijd in en heb het bestand deze week nodig.

Alvast bedankt voor jullie suggesties.

Gr.
Rob

"Ik werk met Excel 2003" en "Het vreemde ervan is dat ik andere bestanden onder Excel 2007 wel gewoon kan openen".
Welke van de 2 gebruik je nu?

Ik maak gebruik van Microsoft Office 2003, dus Excel 2003.
De file komt van iemand anders en is in het 2007 format.
Als ik de 2007 format file open zie ik altijd dat de file in conversie start en hierna normaal opent.
Ik heb vervolgens het bestand aangevuld met data en weer opgeslagen ( onder 2003 )
Dit ging een aantal keren zonder problemen, maar vandaag opende het bestand niet weer en verscheen bovengenoemde melding.
Ik dacht dat mogelijk het conversieprogramma beschadigd zou zijn, maar dan zouden de andere bestanden welke op dezelfde manier zijn geopend en opgeslagen ook niet meer moeten werken, lijkt mij.

Ja, klopt.
Overigens als ik dit niet geinstalleerd had staan, zou ik toch de vorige keren ook het bestand niet hebben kunnen openen? of zeg ik nu iets onzinnigs?

Daar heb je gelijk in en de vraag was ook maar even voor de zekerheid. Je zou kunnen proberen of herinstallatie van dat programma soelaas biedt. Maar wellicht dat er iets in het document met Office 2007 is gedaan dat ook via dat conversieprogramma niet voor Office 2003 beschikbaar is en dat zou die melding op kunnen leveren.

Ik zal proberen om het compatibi;iteits programma voor Microsoft Office opnieuw te installeren.
mocht dit niet werken, zou ik het dan ook miscchien met systeemherstel kunnen oplossen?

Dat verwacht ik niet. Die hersteld alleen eventuele problemen in de Windows omgeving.

Uitgevoerd zoals boven omschreven, maar werkt inderdaad niet.
Beste Edmoor, ben jij in het bezit van Excel 2007 ???
Dan kan ik de file eens aan je forwarden en misschien kan jij de file openen en dan ook weer sluiten en weer terugsturen, dan kan ik kijken of ik de file dan wel kan openen.
Probleem is dat ik zoveel data heb ingevoerd en nu een beetje bang ben dat dit niet meer te herstellen/openen is.
Dat kan toch niet waarzijn???

Verneem graag.

Ik heb Excel 2010 maar dat zou in dat opzicht niet uit mogen maken, dus proberen kan altijd.
Zakelijk heb ik 4 Office versies naast elkaar draaien: 2003, 2007, 2010 en 2013.
We kunnen dus alle kanten op als je me dat document stuurt.

Ok ik ben nu ff afwezig maar zal vanavond de file aan je doorsturen

Hoe kan ik de betreffende file prive aan je toesturen Ed??

Ben vrij onbekend met het forum.

Klik op mijn naam en kies: Verstuur E-mail

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan