Kan een pc moeite hebben met het halen van zeer hoge download snelheid?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tgokhan91

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2007
Goedendag,

Ik heb een vraag aan jullie:

Ik heb een pc die afkomstig is van jaartal 2004
hij werkt nog steeds goed niks te klagen.

Een tijdje geleden had ik een 30 Mbit/s abonnement van Ziggo.
en me pc had moeite om de verwachte snelheid te halen.
Hij zal in staat moeten zijn om 3400 kb/s aan downloadsnelheid te halen maar dat lukte niet.
wanneer de snelheid boven 3000 kb/s kwam, was me cpu 100% belast.
Dus om stabiel en normaal te kunnen draaien moest ik me downloadsnelheid instellen op 2600 kb/s. Dus kon ik nooit genieten van de volle snelheid die Ziggo gaf. Het probleem lag bij me pc. Ik konde geen kabel door het huis trekken en me pc heeft geen Wifi aan boord, Dus had ik z'n usb stick die internet verzorgde.
Nu ik op me zelf woon wil weer naar Ziggo terug, Ik ging overstappen naar een andere abonnement om wat kosten te besparen, ik zit nu op een ADSL verbinding van 20 MBits en zal wel weer over willen stappen naar Ziggo.
Alleen ik zit met de hamvraag van wat als ik weer een Ziggo abonnement neem van 30 Mbit/s of hoger en ik verbind me pc via de lan poort zal ik dan het zelfde weer meemaken of..

Hebben jullie ervaring met oudere computers die tegen dit soort obstakels aan lopen?

Ik hoor het graag van jullie. M.v.g

Laatst bewerkt:
Ik zit nu op me laptop met een oude dual core en als ik ga downloade met utorrent aan 2MB/sec dan wordt de cpu al met 35% belast en hij wordt al wat warm..

Ikweet zelf niet zoveel van downloaden in verband met de processor maar zoals ik het dus ook heb zal het dus wel zo zijn.

Ik denk zelf dat de processor alle data die je binnen haalt op zn plaats moet zetten of verwerken, ben niet zeker :D

Laatst bewerkt:
Nieuwe internetsnelheden vooral van nu zijn rond de 30 - 150mb/s in nederlands. (In Duitsland is het hoogste nog steeds 20 mb :()
De snelheden die je met je computer haalt hangt af van je netwerkkaart en ook van je snelheden. (denk aan HDD snelheid en Processor en Ram)

Ik zit nu op me laptop met een oude dual core en als ik ga downloade met utorrent aan 2MB/sec dan wordt de cpu al met 35% belast en hij wordt al wat warm..

Ikweet zelf niet zoveel van downloaden in verband met de processor maar zoals ik het dus ook heb zal het dus wel zo zijn.

Ik denk zelf dat de processor alle data die je binnen haalt op zn plaats moet zetten of verwerken, ben niet zeker :D

hmm, mischien heb je gelijk en kan me pc het gewoon niet aan...
toch bedankt voor je reactie.

Nieuwe internetsnelheden vooral van nu zijn rond de 30 - 150mb/s in nederlands. (In Duitsland is het hoogste nog steeds 20 mb :()
De snelheden die je met je computer haalt hangt af van je netwerkkaart en ook van je snelheden. (denk aan HDD snelheid en Processor en Ram)

ik heb een netwerkkaart van 10/100 MBits erin zittin.
Voor die tijd zat er een oude hdd in van WD die met moeite 15 MB per seconde bakte en die was aangesloten op IDE.
Die ging kapot en is vervangen door een hdd van Samsung en draait op Sata1 snelheid maar haalt met gemak 60 Mb per seconde.
De processor is een Pentium 4 HT 2.6 Ghz 1 MB L3 cache. en ik sinds jaar of 3 heb ik 1.5 Gb geheugen erin. ik draai heel stabiel met Windows 7 Home Premium.

Dus zeg maar.... ?

Laatst bewerkt:
Mbits en Mbytes zijn wat anders 8 bit is een byte.

... dat weet ik, ik zie zo niet dat ik megabytes en megabits door me kaar haal..
als ik een bestand(en) kopieer of verplaats op me hdd dan haal makkelijk 60 mb/s. ik heb zelfs 80 Mb/s gehaald met dit hardeschijf.
me netwerkkaart die ondersteunt tot 10/100 Mbits verbindingsnelheid. dan zal hij minimaal 3 Mb/s aan downloadsnelheid moeten accepteren.
Maar buiten dat, je hebt me species gezien. Denk je dat me pc het aankan een download snelheid van 30 Megabits oftewel 3750 Kb/s?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan