Kan een spel een virus bevatten

Status
Niet open voor verdere reacties.

zoske

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2007
hallo, ik ben nu bezig met het spel the sims 2 te downloaden via limewire, als ik het straks scan en ik tref geen virus aan, is het dan veilig of kan het virus onzichtbaar zijn voor de virusscanner. Maar, als ik het gewoon installeer, alle bestanden worden in hun map gezet en zo, en ik scan nogmaals geheel de pc, en ik vind niks, is het dan veilig?, of kan er een virus opduiken als ik het spel aan het spelen ben?

grtjs:p

tsja, veilig is een onveilig woord.

Als iemand vanochtend een nieuw virus schrijft en dit toegevoegd heeft aan jouw download zal geen virusscanner dit ontdekken.

Dus niets is zeker in dit leven.

Hoi,

Inderdaad.. zoals hierboven al gezegt wordt.. Maar zou je inderdaad in het geheel afraden om software of games te downloaden via limeware of andere P2P programma's.. 90 % kans dat er een virus bij zit of dat het programma totaal niet werkt..

Groetjes, Dj Viper

nooit geen probleem gehad als je maar degelijk scan en niet alleen maar met,
je virus scan maar ook met een online scan.

Ik ben het met DJViper eens en raad je ook af om zulke programma's met bijv. Limewire te downloaden.
Beter is om een torrent gebruiken. Wel eerst even kijken of er commentaren zijn (icm met of het al vaak gedownload is) en dan kan het eigenlij niet mis gaan:thumb:

Als je een spel ziet van 0,503MB dat kan geen spel zijn (dus dat kan een virus zijn), een goed mooi spel is meestal rond de 1,5GB. < Hoeft niet altijd zo te zijn maar meestal wel.:)

hallo, ik ben nu bezig met het spel the sims 2 te downloaden via limewire, als ik het straks scan en ik tref geen virus aan, is het dan veilig of kan het virus onzichtbaar zijn voor de virusscanner. Maar, als ik het gewoon installeer, alle bestanden worden in hun map gezet en zo, en ik scan nogmaals geheel de pc, en ik vind niks, is het dan veilig?, of kan er een virus opduiken als ik het spel aan het spelen ben?

grtjs:p

zoske

Weet niet of ie deze al Bekend is bij jou http://www.wurksjops.nl/forum/viewtopic.php?t=1313
Anders zou ik het zeker eens een keer Proberen,het is een Goed progamma dat weer een beetje helpt om het Veiliger te krijgen/houden.

supernova<:shocked:

Nog een tip als je via limewire spellen gaat downloaden... download niet die bestanden van 200+KB want dat zijn virrussen alleen die van bijvoorbeeld 500+MB als je het tog gaat proberen, die kan ook een virus bevatten maar dat is minder voorkomelijk^^

Ook via BitTorrent kan je virussen oplopen, maar er wordt inderdaad meer malware verspreid met P2P ( LimeWire, Bearshare, Shareaza etc. ). Altijd alle bestanden scannen, en als de scanner waarschuwt bij het openen, niet verdergaan maar gewoon de download verwijderen.
Er zitten ook goede downloads tussen, het is dus ook een beetje een kwestie van geluk.
Als veel mensen een bepaalde download delen is dat meestal een goed teken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan