kan een voeding "soms" defect zijn??

• Onderwerp starter Onderwerp starter Agno
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Agno

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2007
Hey helpmij,

Alvast bedankt voor eventuelen reacties godzijdank bestaan er forums als deze:thumb:

Mijn probleem is het volgende

De laatste tijd laat m'n pc me in de steek de ene dag gaat hij en de andere weer niet.
Als hij niet gaat gaat ook niks meer geen lampjes geen fans ...niks
Ik heb de stroom van de voedingskabel nagemeten en hij krijgt z'n nodige 220v

nu gaat hij al een dag of 10 niet meer

Ik denk dat het de voeding is maar hoe kan het dan dat hij zichzelf tot 3 maal toe "herstelt" heeft op een periode van 2 weken en nu dus blijkbaar toch gestorven is :D

behuizing is van Aopen midi tower: 350w voeding

Liefst snel een reactie want ik zou een nogal belangrijk document dringend voor maandag moeten hebben :confused:

Dank bij voorbaat

Welkom bij de Helpmij!
Tja, een andere voeding is in 10 minuten geplaatst en de schijf eruit halen en deze als slave plaatsen in het systeem waarop je nu zit, kost 15 minuten. In het eerste geval is je primaire + secundaire probleem mogelijk opgelost en in het tweede geval is je secundaire probleem sowieso opgelost.

Awel daar had ik dus nog niet aan gedacht ;) thx

Maar nu twijfel ik nog steeds aan de voeding :mad:

:p

De voeding van de PC waar nu nu aan zit even in de "kapotte" pc proberen!

ik zou wel willen maaer ik zit op de pc van m'n broer en die word gek als ie me met een schroevendraaier in de buurt van z'n pc ziet :)

zouden alle kabels die uit de voeding komen spanning moeten hebben als hij aan staat?

Ik heb er verscheidene na gemeten maar die geven allemaal noppes :/
ik had graag die van het moederbord gecontroleerd maar daar kom ik met m'n meet pennen niet bij...=> hamer en beitel willen misschien wel helpen:eek: :shocked: :eek:

:D

Tsja,

Wanneer de kabels de van de voeding naar de PC gaan geen spanning geven, dan lijkt het probleem me duidelijk, want dat moet uiteraard wel:D

De spanningen zijn bij ATX doorgaans +12V, -12V, +5V, -5V, +3.3V.

Laatst bewerkt:
Pas wel op wat je koopt, neem een A-merk en geen Sweex, Trust, Qtec of dat soort prullaria!

Wat is er mis met Q-Tec? Draai er hier alweer een goed jaar mee enne geen problemen hoor.

Het was inderdaad de voeding, hij bolt weer als voorheen alleen zit er nu blauw licht in m'n bakske:p

Ik heb me een voeding van Spire laten verkopen..ik ken het merk niet :confused: de verkoper garandeerde me dat ik er weinig problemen mee zou hebben.
Iemand ervaring met Spire??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan