Kan een website mijn directorystructuur uitlezen zelfs na instal Internet Security ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

popalama

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 mei 2016
Berichten
2
Ik heb ooit eens meegemaakt dat ik ergens op een site kwam die mij liet zien wat er op mijn c: schijf stond. :shocked::shocked::shocked:
Dat betekde dus dat werkelijk alles en iedereen kon inzien op mijn hardeschijf. :eek::eek::eek:
Om dat te verhinderen (zo werdt mij door de website uitgelegd) moest ik een simpele instelling in windows veranderen.
Het was gewoon iets aanvinken ofzo, en het werkte ook nog, maar ik kan het nergens meer vinden.
Het had iets met delen en printers te maken denk ik.

Wie weet hier meer van ?
En is dat ook nog het geval op Windows7 ?
 
Is nep/bangmakerij!
Kopieer maar eens de volgende link in je adresbalk:
file://C|\

Oftewel: Je zit op zo'n moment gewoon (vanuit je webbrowser) op je eigen harde schijf te kijken, zonder dat de website die de link presenteert er ook maar iets van ziet. En dat je "iets moest veranderen" is al helemaal verdacht!

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Nee nee, geen bangmakerij.
Zoals ik al zei "het werkte" en de site kon mijn directorystructuur niet meer zien.
Dat wat ervoor veranderd moest worden had helemaal geen grote gevolgen voor de veiligheid, het was een simpele instelling.
Eigenlijk wel logisch, want het had te maken met "delen" en "toegang" en ook "printers" zat erbij.

Ik kan begrijpen dat je meteen zo denkt, maar dat was het geval niet.
Zo "Dummies" ben ik ook niet, ik heb die slechte intenties snel door.

Ik heb gegoogled maar kan de juiste zoek-creteria niet vinden.
Krijg steeds resultaten die nu veel gevraagd worden, google zoekt niet op mijn woorden.
Google zoekt in een database waarin staat waar er nu veel naar gevraagd wordt, niet naar wat jij zoekt.
Google=Boogle

edit:

Daar zie je..... Ik zit in windows firewall te kijken en daar zie ik de uitdrukking "Bestands- en printerdeling" staan.
En daar gaat het mij nou om.
Die website kon mijn directory structuur zien door deze (gemene) ingebouwde mogelijkheid van windows.
Zelfs als je een compleet Internet Security Suite had geïnstalleerd kon dat nog.
 
Laatst bewerkt:
Je roeptoetert maar wat. Bestands- en printerdeling is prima en kun je best in je Windows firewall hebben open staan. De firewall in je router zorgt er verder wel voor dat dit verkeer niet richting internet kan. Is dus verder niks mis mee.

En je security software doet het prima. Je hebt bepaaald verkeer toegestaan in je netwerk en dat laat hij keurig door. Ding doet precies waar ie voor gemaakt is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan