Kan elke CD/DVD bedrukt worden, of alleen die appart geschikt zijn?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miauw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 okt 2003
Vraag 1:

Als ik met een CD/DVD printer tekst wil drukken, moet dat dan van het type bedrukbaar zijn, of kan ik ook eenvoudige tekst op een normale CD/DVD drukken?

Vraag 2:

Kan lightscribe technologie op gewone, bedrukbare of alleen op speciale CD's/DVD's gebrand worden?

Laatst bewerkt:
Dus op een normale CD/DVD waar ik met speciale pen op schrijf kan geen simpel stukje tekst gedrukt worden?

Dat stukje over lightscribe technologie is Engels en daar ben ik geen kei in. :( Zijn dat speciale CD's/DVD's of de bedrukbare versies voor in bepaalde printers?

alleen producten met een LightScribe-logo zijn goedgekeurd voor gebruik met dergelijke apparaten en software.

BRON

Is duidelijk, die zullen wel duurder zijn.

Nu toch nog even de vraag of ik met een CD/DVD printer normale CD's en DVD's van één of een paar regels tekst kan voorzien. Het kan toch ook met een speciale pen, waarom zou dat niet met een printer kunnen?

de inkt die gebruikt word in inktpatronen zijn op oliebasis, de inkt die men gebruikt met een watervaste merkstift (cdpen ofzo) is op basis van een zeer vluchtige vloeistof waar ik de naam niet zomaar van weet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan