kan elke moederbord in een ATX computer kast?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Volgens mij niet, de grootte van een moederbord kan verschillen per computer.
Bijvoorbeeld een moederbord van een laptop is kleiner dan eentje van een systeem kast.

Anders ga eens langs een dichtstbijzijnde computer winkel.

Laatst bewerkt:
Volgens mij kan élk moederbord in een ATX-kast, zolang het maar géén ATbord is ..

EDIT: Een ATXbord past er in, maar ook een MicroATX past erin, een MiniATX weet ik niet zeker..(al denk ik het wel..)

Laatst bewerkt:
Er zijn een paar uitzonderingen. Je hebt de XL-ATX moederborden. oa de GigaByte Assassin. En ook de EVGA SR2 Classified moederbord past maar in bepaalde kasten.

Dus kan 'elk' moederbord in een ATX kast ? Nee!

Maar opzich is dat geen probleem, die uitzonderlijke moederborden hebben een prijzige kant en zijn niet voor iedereen weg gelegd. Ik zou het er zelf ook niet kunnen aan geven (meer als 400 euro). Al de ATX moederborden die het meest voorkomend zijn passen in 90% van al de kasten die op de markt zijn. Daar passen dan nog ook eens de kleindere ATX versies van moederborden bijna overal in.

Nu je moet ook niet proberen om een ATX moederbord in een CUBE case te gaan steken, das voorbehouden voor de kleindere moederborden.

Als je pc gaat samen stellen, en je staat voor de keuze, moederbord en behuizing, dan zal dat zogoed als geen probleem geven, en heb je een gamma aan mogelijkheden genoeg. Er val dus veel te combineren etc.

Ben je nu echt te lui om te zien dat bij de moederbord link ATX staat en bij de case link staat ook ATX ... ? Hehe, als je echter dit nog niet begrijpt hou het dan bij een simpele goedkope market pc en dat bespaard retorische vragen op een forum :D

No offence!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan