kan email niet verwijderen vanwege onvoldoende schijfruimte?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kirst1102

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2007
Berichten
24
Ik probeer een mail te versturen met (teveel) foto's. Dit lukt dus niet dus nu wil de mail verwijderen. Ik krijg 'm niet meer weg uit postvak uit. Vanwege onvoldoende schijfruimte kan ik 'm niet deleten, verwijderen of verplaatsen naar verwijdere items.

Hoe nu verder? Als ik in de email zelf de foto's verwijder en vervolgens de email wil aanpassen, kan dit ook niet. Wie heeft een tip?

Groetjes en alvast bedankt!
 
Hoi,

Sluit OE
Blader naar deze map (let op, verborgen bestanden en mappen moeten zichtbaar zijn):

C:\Documents and Settings\<username>\Local Settings\Application Data\Identities\{5E8F7875-3507-40BF-92EB-D25477E62602\Microsoft}\Outlook Express (het geheel tussen accolades kan ook een andere combinatie zijn)

en verwijder Postvak UIT.dbx
 
Geweldig, de .dbx heeft geholpen, harstikke bedankt! ik heb 'm wel via de zoekfunctie gevonden want via de c schijf kan ik er niet bij. Het rare is ook dat bij mij alle belangrijke programma's of de f (?) schijf staan, hierdoor krijg ik constant meldingen dat er onvoldoende schijfruimte is.

Enig idee hoe ik dat nog kan herstellen?

nogmaasl bedankt voor de oplossing1

Groetjes!
 
Hoi,

Is dit een 'stand alone' pc of ééntje in een bedrijfsnetwerk?
 
Hoi,

Belangrijk:
- Hoeveel harde schijven en partitites zijn er beschikbaar en hoe groot is de vrije ruimte daarop. Te controleren door te dubbelklikken op 'Deze computer'

en

- Wat is de lokatie van je map 'Mijn documenten'; te controleren door erop te 'rechtsklikken' en vervolgens in het snelmenu op 'Eigenschappen'. Hier vind je het pad naar de map 'Mijn documenten'.

Je kunt de lokatie van eenmaal (onder windows) geïnstalleerde programma's niet wijzigen, anders dan door ze te verwijderen en opnieuw te installeren.
Je kunt de lokatie van je map 'Mijn documenten' wél wijzigen en de daarin voorkomende submappen en bestanden daarmee verplaatsen naar een andere lokatie.
Vandaat mijn vragen ;)
 
Hoi Teun,

ben geene chte computerwiz hoor, probeer ook een beetje rond te neuzen haha. Dus ik weet niet of ik je helemaal snap, maar ik heb
een C schijf waar 224 GB op kan, hiervan is nog 212 vrij. en ik heb dus die F Schijf, hier kan 7,99 Gb op en deze is dus vol.

Mijn documenten staan dus op deze befaamde F schijf.

Heb je hier wat aan?

Gr. Kirsten
 
Hoi,

Jazeker 'heb' ik daar wat aan.
Het is zeer vreemd, dat er programma's zijn geïnstalleerd op F: in plaats van C:
Niet te hopen, dat ook Windows zelf op F: staat want de grootte van F: leidt dan al snel tot problemen.

Je kunt in elk geval de locatie van je documenten wijzigen

Klik weer met de rechtermuisknop op 'Mijn documenten' en in het snelmenu op 'Eigenschappen'.

Hier kan je kiezen voor: Lokatie
en dan 'Verplaatsen'
Blader naar de C:\-schijf en klik op OK
Op de vraag of alle mappen en bestanden moeten worden verplaatst natuurlijk ook OK.

Alle nieuwe bestanden die je aanmaakt worden 'standaard' weer opgeslagen in je map 'Mijn documenten', maar dan nu op C:
 
Hoi Teun,

Ja te gek, het is gelukt. als ik op de F schijf kijk zie ik dat daar wel degelijk windows op geïnstalleerd is en ook OE. Dat verklaart waarschijnlijk waarom het allemaal wat moeizaam gaat af en toe.

Maar dat mijn documenten verplaatst is zal al veel helpen,

Bedankt!

Groetjes Kirsten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan