Ik zou graag de bijlage tot en 100 procent werkend bestand willen krijgen.
Op het eerste tabblad staan bovenaan twee groene vlakken en een roos vlak met "1500" in.
- Reset
- Aanmaak Combinaties
- 1500
Het "reset" vlak zou een button moeten worden en wanneer je erop klikt zou het alle roze vlakken,
zowel op het eerste als het tweede tabblad moeten leeg maken.
Het tweede groene vlak "Aanmaak Combinaties" zou ook een button moeten worden.
Wanneer je dan op die button drukt, zou het het aantal dat ernaast staat ingegeven,
zoals in het voorbeeld 1.500. Ook 1.500 nieuwe combinaties moeten aanmaken op de tweede pagina,
dit tot een maximum van 10.000 combinaties
Maar het moeilijke hier is en als dit zou kunnen.
Zouden het geen combinaties mogen zijn die :
- alleen uit even of oneven getallen bestaat (bijvoorbeeld : 2, 8, 16, 24, 38, 44)
- ook geen combinaties met 6, 5, 4, 3 getallen naast elkaar (bijvoorbeeld : 1, 2, 3, 4, 5, 6)
- ook geen combinaties met het kleinste getal 26 of hoger
- ook geen combinaties met het grootste getal 26 of kleiner
Ook zou ik graag willen weten op het tweede tabblad hoeveel van elke soort gewonnen worden
( 2+, 3, 3+, 4, 4+, 5, 5+, 6)
Na het resetten, zou ik enkel de lottotrekking moeten invullen en het aantal combinaties die moeten
aangemaakt worden (op het eerste tabblad) en dan zou alles automatisch moeten ingevuld zijn.
Al vast bedankt voor jullie bijdrage !
Bekijk bijlage lotto verder afwerken.xlsx
Op het eerste tabblad staan bovenaan twee groene vlakken en een roos vlak met "1500" in.
- Reset
- Aanmaak Combinaties
- 1500
Het "reset" vlak zou een button moeten worden en wanneer je erop klikt zou het alle roze vlakken,
zowel op het eerste als het tweede tabblad moeten leeg maken.
Het tweede groene vlak "Aanmaak Combinaties" zou ook een button moeten worden.
Wanneer je dan op die button drukt, zou het het aantal dat ernaast staat ingegeven,
zoals in het voorbeeld 1.500. Ook 1.500 nieuwe combinaties moeten aanmaken op de tweede pagina,
dit tot een maximum van 10.000 combinaties
Maar het moeilijke hier is en als dit zou kunnen.
Zouden het geen combinaties mogen zijn die :
- alleen uit even of oneven getallen bestaat (bijvoorbeeld : 2, 8, 16, 24, 38, 44)
- ook geen combinaties met 6, 5, 4, 3 getallen naast elkaar (bijvoorbeeld : 1, 2, 3, 4, 5, 6)
- ook geen combinaties met het kleinste getal 26 of hoger
- ook geen combinaties met het grootste getal 26 of kleiner
Ook zou ik graag willen weten op het tweede tabblad hoeveel van elke soort gewonnen worden
( 2+, 3, 3+, 4, 4+, 5, 5+, 6)
Na het resetten, zou ik enkel de lottotrekking moeten invullen en het aantal combinaties die moeten
aangemaakt worden (op het eerste tabblad) en dan zou alles automatisch moeten ingevuld zijn.
Al vast bedankt voor jullie bijdrage !
Bekijk bijlage lotto verder afwerken.xlsx
Laatst bewerkt: