Kan er mij iemand helpen om wat aan te passen in een drupal module?

Status
Niet open voor verdere reacties.

tomholp

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 aug 2010
Hallo, momenteel ben ik bezig een website aan het opzetten en dit via drupal. Ik heb hier reeds enkele modules voor gedownload.

Ik zou nu een simpele aanpassing willen in de.php van 1 van deze modules. Zelf ken ik daar helemaal niets van.

De aanpassing die moet gebeuren is dat er een standaard e-mail adres ingevuld wordt in 1 van de velden. Dit e-mail adres mag niet gewijzigd worden maar gebruikers mogen het eventueel wel zien.
Momenteel wordt hier automatisch het e-mail adres ingevuld van de gebruiker bij het aanmaken van de post.

Als iemand mij zou willen helpen me het aanpassen van dit ene ding, zend ik hem even de module door, want ik weet niet welke zaken er allemaal moeten aangepast worden.

Hier alvast een img. van wat er precies moet aangepast worden. Het is dus de bedoeling dat het aangeduid e-mail adres, standaard ingevuld wordt met een vast e-mail adres, dat niet te wijzigen is door de gebruikers.

Uploaded with ImageShack.us
Hopelijk kan er mij iemand helpen. Ik ben jullie alvast zeer dankbaar.

groeten

Hoi tomholp,
Ik ben niet bekend met Drupal, en ook niet met welke rol de CKEditor daarin speelt; maar als ik het zo lees lijkt het er op dat je gewoon in dat vakje het email-adres kunt opgeven dat jij wilt gebruiken om de PayPal schenkingen in ontvangst te nemen. Het is misschien voor-ingevuld met het gewone e-mail adres van de site, maar er staat niet bij dat dat verplicht is.
Ik zou het eens uitproberen. Heb je al eens geprobeerd je gewenste e-mail adres in te vullen, en vervolgens via de site gekeken wat er gebeurd is? - En bv. €0.03 overgemaakt en op de goede plek ontvangen?

Met vriendelijke groet,
CSShunter

hm hoe dat zou moeten weet ik niet. Wat je wel makkelijk kunt doen is het hele veld voor gewone gebruikers verbergen. Je kunt dat doen door de content permissions module aan te zetten. Vervolgens kun je onder permisions instellen welke gebruikersrol welke velden mag zien en mag wijzigen. Let wel op dat ze met het zien van de velden niet het in de formulieren zien bedoelen maar in het eindresultaat. Je moet voor ieder veld dat voor de gebruikers zichtbaar moet zijn in het eindresultaat dus apart toestemming geven.

(ik neem trouwens voor het gemak even aan dat je de CCK module hebt gebruikt om dit formulier te bouwen.)

Ik ben niet bekend met Drupal, en ook niet met welke rol de CKEditor
Je kunt CKeditor in Drupal als een module installeren om diens te doen als WYSIWYG editor voor de groete tekstvelden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan