• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kan excel bestand niet meer openen! "Alleen lezen"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pietsoo1

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2012
Hallo,

Ik ben bezig in een Excel programma, heb een heel bestand gewijzigd. Vervolgens zegt Excel als ik het bestand op wou slaan dat het bestand door een andere gebruiker in gebruik is.
Dus ik heb opslaan als gedaan en het bestand ergens anders opgeslagen.

Vervolgens ga ik naar de map waar het oude bestand in stond, hier staan nu Nieuw.xlsx en een bestand dat aangemaakt word ~$Nieuw.xlsx terwijl ik het bestand helemaal niet geopend heb.
Als ik vervolgens het bestand Nieuw.xlsx wil openen kan ik heb alleen openen als "alleen lezen" en dat die in gebruik is door DAVID, terwijl dat de pc is waar ik op zit.

Als ik de computer een tijdje heb laten staand (half uur) is het bestand dat aangemaakt word ~$Nieuw.xlsx weg, en kan ik het bestand wel openen!

Nu is de vraag hoe kan Excel zeggen dat het bestand in gebruik is door mijn eigen pc?
Terwijl ik geen enkel programma open heb staan?

Alvast bedankt.

Hallo Pietsoo1. Hier wellicht wat informatie die jou interesseert. Klik en lees eens door.

Ik heb dit doorgelezen.
Ik gebruik Office 2007 dus het zou wel gewoon moeten lukken.
Besturingssysteem van de pc is XP.

Oke dan deze even het ligt kennelijk aan het compatibiliteitspakket voor Microsoft Office Word, Excel enz.

Als je een tilde hebt zoals hier ~$nieuw.xlsx dan is het bestand geopend. Afin lees hier meer. Klik

En kun je het bestand als je dan "opslaat als" niet opslaan als xls.

Mhh windows he. Laat eens weten of dit het is ben benieuwd. Groet. ;)

Dat bestand met de tilde ervoor, kan je ook zorgen dat dat bestand wegblijft als je een normaal Excel bestand opent?
Want volgens mij zorgt dit bestand voor het probleem...
Want hij maakt deze aan als ik het bestand open, en vervolgens sluit ik hem, en blijf dit bestand met de tilde staan. Vervolgens wacht ik een half uur, en is bestand met tilde weg, en kan ik gewoon weer verder in het normale bestand.

Dat heeft geen invloed. Open maar eens een willekeurig ander document. Kijk dan in je map documente, iets naar boven of naar onder dan zie je dit staan. (zie bijlage)

Dus bij mij opende ik het document met de naam organigram en even boven dat document dat ik opende verscheen dit met tilde.

organigram.JPG

Dat is bij ieder document zo. Als je daar op met de rechtemuisknop klikt. Verwijder deze dan maar eens. Sluit alles af, open weer een willekeurig document en het is weer terug met een tilde. Dus daar ligt het niet aan. :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan