• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kan Excel ziekmeldingen tellen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jo Wetzelaer

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2002
Berichten
25
Geachte excel-experts,

stel ik zet in de cellen A1 t/m AE1 de dagen van januari (1 t/m 31).
In de rij er onder (de cellen A2 t/m AE2) zet ik met een "Z" van ziek de periode dat iemand ziek is bijv. A2 t/m E2 is de 1ste ziekmelding, G2 t/m I2 is de 2de ziekmelding en L2 t/m p2 is de derde ziekmelding.
Is excel in staat op het einde van de rij met een formule aan te geven dat er sprake is van 3 ziekmeldingen?
Is excel ook in staat v.w.b. deze ziekmeldingen de duur van elk afzonderlijke ziekmelding te geven?

Bij voorbaat reeds bedankt voor jullie tijd, inzet en medewerking in deze vragen,

Jo Wetzelaer
 
Zet in cel AF2 de volgende formule: =AANTALARG(A2:AE2)
Je krijgt dan daar het aantal malen te zien dat er in de 2e rij 'z' is ingevuld.
 
Zet in cel AF2 de volgende formule: =AANTALARG(A2:AE2)
Je krijgt dan daar het aantal malen te zien dat er in de 2e rij 'z' is ingevuld.



Paul, het aantal "Z" interesseert mij eigenlijk niet (ikzelf heb dit uitgebreid naar het aantal uren en dit telt excel met een formule feilloos) het gaat mij om het aantal periodes ziektemeldingen (3 dus). Zie bijgevoegd bestandje (de antwoorden die ik graag ingevuld zie, staan in de laatste kolom c.q. in de laatst gebruikte rij.
 

Bijlagen

  • VoorbeeldZiek2.zip
    3,9 KB · Weergaven: 83
Laatst bewerkt:
Als ik je probleem door heb, veronderstel ik dat je met ziekmelding bedoelt: een periode van aaneengesloten ziektedagen.
Bij het werken in maanden merk ik dat 31 jan en 1 feb ook één ziektmeding als resultaat heeft.
Kan een ziekmelding ook een weekend overbruggen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan