• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kan exel best.niet openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Amorlaura

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2002
een jaar of 4 geleden heb ik een backup bestand gemaakt op CD-Rom van o.a. ook exel bestanden in win 98
Nu wil ik deze openen maar hij geeft de volgende melding :

"kan geen toegang krijgen tot werkrooster.xls Het bestand is mogelijk een alle-lezen bestand of U probeert toegang te krijgen tot een lokatie die Alleen -lezen is.Of de server waarop het dolument is opgeslagen reageert niet,"

Ik heb het op 3 computers geprobeerd en ook om het bestand te kopiëren naar mijn harde schijf lukt niet.
weet er iemand raad ?

Als je het bestand zelfs niet meer met je verkenner kan copieeren naar je harde schijf, dan is er waarschijnlijk sprake van cd-rot. de kwaliteit van zelfgebrande cd's wordt nu eenmaal minder naarmate de tijd verstrijkt.

Ik heb hetzelfde met enkele data-cd's, vooral die waar van die stickerlabels opzitten. Soms kan ik ze wel met mijn cd-brander lezen en niet met de gewone cd-rom speler.

Je kunt het programma Isobuster proberen , daarmee schijn je beschadigde bestanden op cd's te kunnen redden...

U probeert toegang te krijgen tot een lokatie die Alleen -lezen is

Met de lokatie wordt hier de cd bedoelt. Probeer je het soms met knippen en plakken?
Gaat gewoon op het file staan en dan met rechtsklik kopieren naar.... ook niet?
Ik ben geen Exel freak maar is het misschien ook mogelijk binnen Exel dat file op te roepen met bestand openen?
Misschien als je er een kleine wijziging in aanbrengt en dan opslaat dat het lukt.

mja....2 mogelijkheden:

De kwaliteit van de cd is inderdaad slecht of verslechterd, of het bestand is gewoon corrupt.

Je zou eens kunnen proberen of je het cd'tje in een andere cdrom/dvd speler wel kunt uitlezen, vraag me niet waarom, maar om een of andere vage reden lukt het dan soms wel.

Als het bestand corrupt is heb je echt een probleem denk ik...

Sorry dat ik zo laat reageer maar men heeft mij in een ander topic gezet en ik heb ook geen mailtjes ontvangen.
Maar ik kan wel andere bestandjes b.v. word of een progr.installeren, dat doet ie wel.
Ik heb het op drie pc's geprobbeerd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan