Kan filmpjes niet goed afspelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Willemfrederik

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2012
Berichten
2
Ik heb onlangs deze camcorder gekocht:http://www.kieskeurig.nl/videocamera/jvc/everio_gz-hm650/specificaties/955089/

Nu kan ik de gemaakte filmpjes niet goed afspelen. Het beeld schokt, ik krijg heel weinig fps zegmaar. Ik vermoed dat mijn laptop het grafisch niet aan kan.
Ik heb een HP laptop met Intel pentium M processor 1,6 gHz en 1GB werkgeheugen. Is er een oplossing voor mijn probleem? Of moet ik een betere laptop kopen? En zo ja, aan welke eisen moet hij dan voldoen?
 
Dit heeft waarschijnlijk meerdere redenen:
1. je probeert het waarschijnlijk met Windows Media Player af te spelen, dat is een slecht programma (en al helemaal voor grote bestanden/resoluties). Je kan beter iets gebruiken als VLC
2. Ja, je laptop is te traag en heeft waarschijnlijk niet genoeg videogeheugen en ram om het filmpje af te spelen.

Helaas, meer kan ik er niet van maken...
 
Met VLC speelt hij hem nog slechter af. Dan blijft het eerste frame stilstaan en kloppen de kleuren niet.

Maar dan is mijn vraag, als ik voor een andere laptop ga kijken (tweedehands), aan welke eisen moet hij dan voldoen? Moet ik bijvoorbeeld minimaal 2GB werkgeheugen hebben, of 4GB? of speciale videokaart?
 
Persoonlijk zou ik dan voor een nieuwe gaan (maar dan wel bij een goede winkel). Op marktplaats loop je het risico dat je een kat-in-de-zak aankoop doet. Maar de vereisten, ja. Ik typ hier nou op een laptop met 2gb ram, maar een slechte processor (Intel Pentium dual-core) en een slechte videokaart (SiS mirage 3). Als ik daar een filmpje op een lage resolutie met volledig scherm op youtube bekijk, loopt de pc compleet vast. Ik zou dus gaan voor iets wat geen Pentium dualcore bevat (begint met een e, gevolgd door een aantal cijfers) en een videokaart van nVidea of Ati. Ram, minimaal 2gb.
Maar nogmaals: persoonlijk ga ik liever voor een nieuwe.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan