Kan foto´s niet meer openen

• Onderwerp starter Onderwerp starter SmiL
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

SmiL

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2004
Ik heb hulp nodig.
Had vanavond 1 of ander virus op me computer die al mijn foto bestanden heeft veranderd in ._clf bestand type.
En kan ze dus niet meer openen.
een voorbeeld van een foto naam: sinterklaas.jpg._clf
Dat was normaal gesproken: sinterklaas.jpg
En kan ze dus niet meer openen.

Wie o wie kan mij helpen dit weer in orde te krijgen ?

Dat is vies. Welk virus. Systeemherstel werkt zeker ook niet. Wat heb je gedaan heb je meer info, heb je een mailtje geopend. Wat heb je XP, Vista, Windows 7 ???

Dit is te weinig.

Laatst bewerkt:
@manamana
Ik zou niet weten wat voor virus het was ik weet wel dat hij iets met Locked.exe deed.
Vervolgens toen het klaar was werd er gevraagd dat ik Bitcoins moest betalen.
Uiteraard niet gedaan.
Verder kan ik geen systeem herstel doen mij is toen verteld dat dat niet echt lekker werkt met een SSD schijf.
Verder werk ik met Windows 7
Wat mij ook opgevallen is, is dat hij het als verborgen bestanden maakt.
Ik gebruik zelf Total commander en als je daar in de config verborgen bestanden uit zet dan zie je ook die foto's niet meer.
Dan zijn ze dus ook gelijk verborgen.
Weet niet of men aan deze info wat hebt maar dacht zal het even melden.

@djangoleone
Nee ik heb al geprobeerd om _clf weg te halen zodat er weer jpg staat maar dat werkt idd niet.

Laatst bewerkt:
Oh dat is niet goed. Wellicht windows opnieuw installeren en/of repair doen mat de originel cd rom.

En heb je ooit een backup gemaakt. ??

Anders hier nieuwe installatie klikje.

Als ik windows op nieuw installeer ben ik mijn foto''s kwijt.
Een upgrade kan ik niet doen hooguit naar windows 8 maar dat wil ik niet.
Dus mijn probleem blijft bestaan :(
Ik ben zelf ook aan het zoeken op internet, maar dat _clf kom ik niet uit.
Je zou toch zeggen dat er een oplossing moet zijn voor dit probleem zonder dat je windows op nieuw installeren moet.

Ok, zo te lezen heb je een variant van het CryptoLocker ransomeware virus. Waarschijnlijk heb je de infectie zelf al laten verwijderen door je AV, met als gevolg dat je daardoor niet meer aan de decryptiesleutel kan komen, tenzij het een variant betreft die herinfectie via een achter gelaten link mogelijk maakt.

Als je geen back-up ervan hebt, maar wel systeemherstel aan hebt staan, zijn er nog wel methoden om een & ander terug te halen, maar dat word een heidens karwei.

Kan je even een screenshot maken van de Eigenschappen van zo'n willekeurig ._clf-bestand?
Eerst van het tabblad Algemeen, & dan ook van het tabblad daar direct naast.

Verder kan ik geen systeem herstel doen mij is toen verteld dat dat niet echt lekker werkt met een SSD schijf.
Wie vertelt deze onzin... dan kan normaal wel.
Volg TheKnight 's aanwijzingen. Het zal idd lastig zijn.

Foute CLF bestandsassociaties kunnen een symptoom zijn van onderliggende problemen met uw Windows besturingssysteem. Deze zogenaamd ongeldige invoer kan ook leiden tot symptomen als het traag opstarten van Windows, een vastlopende computer, en andere prestatieproblemen van uw pc. Daarom wordt aangeraden dat u uw Windows-register scant op onjuiste bestandassociaties en andere kwesties die te maken hebben met een gefragmenteerd register.
Hier kan je het vinden, zelf heb ik het nog niet geprobeerd maar het kan je misschien wel een oplossing bieden.
http://www.solvusoft.com/nl/download/winthruster/

mvg

Zettekakkers:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan